TO ΝΕΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ISO 9001:2015 ΚΑΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ISO 9001:2008. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΟΝΔΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
THE NEW VERSION OF QUALITY STANDARD ISO 9001:2015 AND ITS COMPARISON AGAINST ISO 9001:2008. APPLICATION OF THE UPDATED STANDARD TO A DISTRIBUTOR COMPANY WITH REFERENCE TO COST QUALITY DATA.
TO ΝΕΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ISO 9001:2015 ΚΑΙ Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ISO 9001:2008. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΟΝΔΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ-ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΜΕ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΣΤΟΥΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΦΡΑΓΚΟΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ
ΓΟΥΤΣΟΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ
Αντικείµενο της Διπλωµατικής Εργασίας αποτελεί η ανανεωμένη έκδοση του προτύπου ποιότητας ISO 9001 που δημοσιεύτηκε το 2015.
Το πρώτο κεφάλαιο περιλαµβάνει πληροφορίες για την ποιότητα γενικά. Στο κεφάλαιο αυτό παρουσιάζονται γενικοί όροι για την ποιότητα, γιατί η πιστοποίηση είναι σημαντική για έναν οργανισμό καθώς επίσης πόσα πολλά τα συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας έχουν να προσφέρουν στον τομέα των Υπηρεσιών.
Το δεύτερο κεφάλαιο περιγράφει την ανανεωμένη έκδοση του EN ISO 9001:2015, τα βασικά του στοιχεία καθώς επίσης και τις ουσιαστικότερες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση του ΕΝ ISO 9001:2008.
Το τρίτο κεφάλαιο εισέρχεται στον τομέα του κόστους της ποιότητας, παρέχοντας γενικές πληροφορίες για το κόστος της ποιότητας και αναδεικνύοντας την συμβολή της εφαρμογής του ISO 9001:2015 στην προσπάθεια μείωσης του.
Τέλος, το τέταρτο κεφάλαιο περιλαµβάνει την ανάλυση των βασικότερων στοιχείων της ανανεωμένης έκδοσης σε μια τυπική επιχείρηση χονδρικού εμπορίου-αντιπροσωπεία με τις ανάλογες προσαρμογές που πρέπει να γίνουν προς την κατεύθυνση των απαιτήσεων. Επίσης αναδεικνύει την συνεισφορά της εφαρμογής του νέου προτύπου τόσο στην στρατηγική διοίκηση και στην υψηλή προστιθέμενη αξία όσο και στην προσπάθεια μείωσης του κόστους Ποιότητας.
Περιέχει: σχήματα, πίνακες
Subject of this thesis is the updated version of the quality standard ISO 9001, published in late 2015.
The first chapter includes information on the quality in general. This chapter presents general conditions for quality, why certification is important for an organization as well as how much the quality management systems have to offer to Services sector.
The second chapter describes the updated version of EN ISO 9001:2015, the basic elements as well as substantial changes compared to the previous version of ΕΝ ISO 9001: 2008.
The third chapter enters the field of quality cost, by providing general information about the cost of quality and highlighting the contribution of the implementation of ISO 9001: 2015 in its reduction effort.
Finally, the fourth chapter includes an analysis of key elements of the updated version to a typical wholesaler-distributor company with corresponding adjustments to be made towards the requirements of the standard. Moreover, describes the contribution of the new standard both in strategic management and high added value as well as in quality cost-cutting effort.