School management and leadership: How biography influences the formation of a leader's identity

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2021 (EN)

Διεύθυνση και ηγεσία σχολικών μονάδων: Πώς η βιογραφία επιδρά στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ηγέτη (EL)
School management and leadership: How biography influences the formation of a leader's identity (EN)

Μπανάσου, Βάϊα
Τριανταφύλλου, Χαρίκλεια
Ζιώγα, Στυλιανή
Αλεξίου, Πολυξένη
Λιακοπούλου, Μαρία
Ράπτη, Ειρήνη-Αγλαϊα
Φωτίου, Κωνσταντίνος
Χίλαϊ, Άντζελα

Το παρόν άρθρο επιδιώκει να διερευνήσει σε ποιο βαθμό η βιογραφία των διευθυντών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ηγετικής τους φυσιογνωμίας. Η έρευνα εστίασε σε δύο βασικές διαστάσεις της ηγεσίας, την αυτοαντίληψη του ρόλου και το όραμα του ηγέτη. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε ποιοτική έρευνα και χρησιμοποιήθηκε η βιογραφική μέθοδος. Μελετήθηκε η βιογραφία επτά διευθυντών σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι βιογραφικές συνεντεύξεις διεξήχθησαν σε τρεις φάσεις: κύρια αφήγηση από κάθε διευθυντή, διευκρινιστικές ερωτήσεις για σημεία της αφήγησης και ερωτήσεις απολογισμού για την αποτίμηση της συνέντευξης και την κάλυψη όλων των απαραίτητων ζητημάτων για τις θεματικές της έρευνας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας, διαφαίνεται ότι οι βιογραφίες των συμμετεχόντων ασκούν ισχυρή επίδραση στον τρόπο που αντιλαμβάνονται και ασκούν τα ηγετικά τους καθήκοντα. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους, οι εμπειρίες τους στη διάρκεια της προσωπικής και επαγγελματικής τους πορείας, οι αξίες που πρεσβεύουν και οι προσωπικοί ή οι εκπαιδευτικοί στόχοι που προωθούν, καθώς και οι ιδιαίτερες συνθήκες που καλούνται να αντιμετωπίσουν κατά την επιτέλεση των διοικητικών τους καθηκόντων, καθορίζουν αν είναι ηγέτες, το όραμα τους και τον τρόπο που ασκούν την ηγεσία για τον σχολικό οργανισμό.  (EL)
This paper aims to explore to what extent school leaders' biographies play a key role in shaping their leadership. The research focused on two main dimensions of leadership, self-perception of the leader’s role as well as the leader’s vision. Specifically, a qualitative research was conducted, and the biographical method was used. The biographies of seven school principals in Primary and Secondary Education were studied. The biographical interviews were conducted in three stages: main narrative by each school principal, explanatory questions on the narrative data, and evaluation questions to assess the interview and cover all the necessary issues for the research topics. The results of the research show that the biographies of the participants have a strong impact on the way they perceive and perform their leadership duties. The special characteristics of their personality, their experiences during their personal and professional career, the values they represent and the personal or educational aims they promote, as well as the special conditions they are asked to face in the performance of their administrative duties, determine if they are leaders, their vision and the way they provide leadership to the school organization. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Βιογραφική μέθοδος (EL)

βιογραφία (EL)
όραμα (EL)
Σχολική ηγεσία (EL)
ταυτότητα (EL)
αυτοαντίληψη ρόλου (EL)
vision (EN)
identity (EN)
role self-perception (EN)
biography (EN)
school leadership (EN)


Διάλογοι! Θεωρία & Πράξη στις Επιστήμες της Αγωγής και Εκπαίδευσης

Greek

2021-06-15


ΤΕΠΑΕ, ΑΠΘ - School of Early Childhood Education Faculty of Education, AUTH (EL)

2459-3737
Διάλογοι! Θεωρία και πράξη στις επιστήμες αγωγής και εκπαίδευσης; Τόμ. 7 (2021); 156-184 (EL)
Dialogoi! Theory and Praxis in Education; Vol. 7 (2021); 156-184 (EN)

Copyright (c) 2021 Maria Liakopoulou, Polyxeni Alexiou, Styliani Zioga, Vaia Banasou, Eirini-Aglaia Rapti, Charikleia Triandafyllou, Konstantinos Fotiou & Anjela Hilai (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)