Παραγοντες που επηρεαζουν τις προτιμησεις-επιλογες μαθητων/τριων στην μουσικη εκπαιδευση με βαση το φυλο

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2011 (EN)

Παραγοντες που επηρεαζουν τις προτιμησεις-επιλογες μαθητων/τριων στην μουσικη εκπαιδευση με βαση το φυλο (EN)

Argyriou, Maria; Ionian University

Σύγχρονες έρευνες, σχετικές με την ανάπτυξη ενός μοντέλου που αφορά στο φυλετικό στερεότυπο (Deaux & Lewis, 1984; Martin, 1989, 1993; Wood& Little, 1990), υποστηρίζουν ότι μέχρι την ηλικία των 8 ετών τα παιδιά διαμορφώνουν τις αντιλήψεις τους για τις επιλογές και τις δραστηριότητές τους με βάση το φύλο. Η διεθνής βιβλιογραφία και η καθημερινή εκπαιδευτική εμπειρία έχει δείξει ότι το σχολείο εξακολουθεί να παίζει ένα σημαντικό ρόλο στις διαδικασίες αναπαραγωγής του φυλετικού στερεότυπου, η οποία ενισχύεται από τους ρόλους που διαδραματίζει όχι μόνο η οικογένεια αλλά και το πολιτισμικό - οικονομικό πλαίσιο της κοινότητας. Η συγκεκριμένη έρευνα χρησιμοποίησε δείγμα 102 μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας 9-12 ετών παρουσιάζοντας παράγοντες που επηρεάζουν τις προτιμήσεις και τις επιλογές τους στην μουσική εκπαίδευση. Επιπρόσθετα, καθώς η επαφή με τη μουσική από μικρή ηλικία είναι καθοριστική ακόμα και για τις μουσικές προτιμήσεις τους ως ενήλικες, τόσο τα ακούσματα όσο και η ίδια η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού μουσικής αγωγής φαίνεται πως επηρεάζουν τη σχέση των μαθητών με το συγκεκριμένο είδος τέχνης. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
quantitative (EN)
Peer-reviewed Article (EN)

φύλο, μουσική εκπαίδευση, στυλ, μουσικό όργανο, εκπαιδευτικός μουσικής, μουσικές προτιμήσεις (EN)
Gender and music education (EN)
Music Education Research (EN)


Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

English

2011-11-13


Greek Association of Primary Music Education Teachers (EN)

102 primary students 9-12 years old (EN)

1792-2518
Επιστημονική Έκδοση για τη Μουσική, την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό; Vol 2, No 1 (EL)
Hellenic Journal of Music, Education and Culture; Vol 2, No 1 (EN)

Authors who publish with this journal agree to the following terms:Authors retain copyright and grant the journal right of first publication, with the work [SPECIFY PERIOD OF TIME] after publication simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). (EN)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)