The design and the implementation of the e-learning environment for the teaching of Greek as a foreign language-Level B2

 
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2016 (EN)

Σχεδιασμός και υλοποίηση του περιβάλλοντος μάθησης της Ελληνικής Γλώσσας - Επίπεδο Β2 (EL)
The design and the implementation of the e-learning environment for the teaching of Greek as a foreign language-Level B2 (EN)

Χατζηδάκη, Ασπασία
Σπαντιδάκης, Ιωάννης
Βασαρμίδου, Δέσποινα

Στο άρθρο αυτό παρουσιάζεται το τμήμα του Ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης του ΕΔΙΑΜΜΕ που απευθύνεται στους χρήστες του Β2 επιπέδου ελληνομάθειας. Συγκεκριμένα, από τις ενότητες που συνθέτουν το μαθησιακό περιβάλλον του επιπέδου αυτού παρουσιάζεται η ενότητα «Γλώσσα» και, ειδικότερα, το περιεχόμενο, η δομή του και οι δυνατότητες που δίνει στο χρήστη καθώς και οι θεωρητικές προσεγγίσεις από το χώρο της Γλωσσολογίας και της Γλωσσικής Μάθησης Υποστηριζόμενης από τον Υπολογιστή (ΓΜΥΥ/CALL Computer – assisted language learning), οι οποίες καθόρισαν το σχεδιασμό της.  (EL)
Τhis paper presents part of the Electronic Learning Environment of EDIAMME and addresses the level B2 for the teaching of Greek. Specifically, it discusses the modules that make up the learning environment of this level and illustrates the section "Language". In particular, it presents the content , the structure and the opportunities it gives to the user as well as the theoretical approaches from the field of Linguistics and Language Learning supported by the computer (CALL), which have determined its design. (EN)

info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion

Γλωσσική Μάθηση Υποστηριζόμενη από τον Υπολογιστή (EL)
Computer Assisted Language Learning (EN)


Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Greek

2016-06-09


Hellenic Network of Open and Distance Education (EL)

2459-4210
Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση; Τόμ. 7, Αρ. 4A (2013): Μεθοδολογίες Μάθησης (EL)
International Conference in Open and Distance Learning; Τόμ. 7, Αρ. 4A (2013): Μεθοδολογίες Μάθησης (EN)

Copyright (c) 2016 Ιωάννης Σπαντιδάκης, Ασπασία Χατζηδάκη, Δέσποινα Βασαρμίδου (EL)



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)