Η προβολή κινηματογραφικής ταινίας στο πλαίσιο της εκπαίδευσης ενηλίκων Η γνώμη διδασκόντων την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα
(EL)
Watcing a movie film in the adult education What do adult teachers of Greek as a second/foreign language think about
(EN)
Αγγέλη, Αθανασία
Ο κινηματογράφος με τις πολυσχιδείς ιδιότητές του αντανακλά με τον καλύτερο τρόπο τη σημερινή εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών και κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων. Ακριβώς γι’αυτό ίσως, μπορεί ταυτόχρονα να αξιοποιηθεί ως καινοτόμος δράση και στην εκπαίδευση, συμβάλλοντας στην αναγκαία σήμερα υπέρβαση των τυποποιημένων προγραμμάτων της και των παγιωμένων σχημάτων και δομών της. Στη συγκεκριμένη εργασία επιχειρείται κατ’αρχήν η θεωρητική τεκμηρίωση της συμβολής του κινηματογράφου (ως αντικειμένου παρακολούθησης) στην εκπαίδευση ενηλίκων ειδικότερα. Στο ερευνητικό μέρος διερευνώνται οι απόψεις εκπαιδευτών/-τριών που διδάσκουν την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα σε ενηλίκους, όσον αφορά στη χρήση του κινηματογραφικού έργου στα μαθήματά τους. Στόχος είναι η αδρομερής και ενδεικτική καταγραφή της σχετικής ελληνικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας σ’αυτόν τον τομέα της εκπαίδευσης ενηλίκων.
(EL)
Cinema with its multiple characteristics reflects best the rapid technological, social and financial changes of our days. This is probably a good reason to use a movie film as an innovation in the educational field: it may contribute to the necessary overlapping of the standardized educational programmes and the established educational structures. So, in this paper at first we attempt a theoretical documentation of the contribution of watching a movie film in the adult education in particular. In the second part, we research the opinions of adult trainers teaching Greek as a second/foreign language, regarding the use of a movie film in their lessons. The objective is to outline indicatively the Greek educational reality in this field of adult education.
(EN)