Η επαγγελματική ανάπτυξη των σύγχρονων εκπαιδευτικών: Μοντέλο εφαρμογής της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
(EL)
Modern teachers' professional development: Implementation of a distance learning model in intercultural education
(EN)
Τζιφόπουλος, Μενέλαος
Μπίκος, Κωνσταντίνος
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα που άπτονται τόσο του διδακτικού αντικειμένου όσο και της μεθόδευσης της διδασκαλίας φαίνεται να συνδέεται άρρηκτα με την επαγγελματική τους ανάπτυξη. Ο σύγχρονος έλληνας εκπαιδευτικός οφείλει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που δημιουργεί η πολυπολιτισμική σύνθεση της τάξης μέσα από την υιοθέτηση των αρχών της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Πολύτιμο εργαλείο για την επιμόρφωσή του μπορούν να προσφέρουν οι ΤΠΕ με τις εφαρμογές της ηλεκτρονικής εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Στην παρούσα δημοσίευση θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα από τις αξιολογήσεις που προσκόμισαν 1068 εκπαιδευτικοί από όλη την επικράτεια, όλων των ειδικοτήτων και των εκπαιδευτικών βαθμίδων, που συμμετείχαν σε συγκεκριμένο μοντέλο εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, εστιασμένο σε ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Τα υποκείμενα της έρευνας αξιολόγησαν πολύ θετικά τη λειτουργικότητα και την αποτελεσματικότητα του μοντέλου μικτής ηλεκτρονικής μάθησης (blended e-learning) που εφαρμόστηκε. Συζητείται επιπλέον πιθανή εξάρτηση των αντιδράσεων από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του επαγγελματικού προφίλ των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν.
(EL)
The in-service training of teachers in issues related to educational content and teaching methods is linked directly with their professional development. The modern greek teacher has to address the challenges the multicultural class poses, through the adaptation of the principles of intercultural education. ICTs can provide valuable means for the teachers' training through the distant training applications. This study will present the results from the evaluations of 1068 teachers from all over the country and from various fields of levels and expertise (i.e. primary teachers, early educators) on the distant training seminar they attended for intercultural education. Results showed that the participants evaluated very positively the functionality and the effectiveness of the blended e-learning model. Moreover, the study discusses the relation among various reactions and perceptions of the teachers and various characteristics of their professional identity.
(EN)