Ικανοποίηση των εργαζομένων: μελέτη περίπτωσης εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, προώθηση και διανομή πρωτοποριακών ιατρικών προϊόντων και τεχνολογιών στην Ελλάδα. = Employee’s satisfaction: a case study of a company which deals with import, promotion and distribution of medical products in Greece.

 
This item is provided by the institution :

Repository :
Dione
see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*
share




2014 (EN)

Ικανοποίηση των εργαζομένων: μελέτη περίπτωσης εταιρείας που δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, προώθηση και διανομή πρωτοποριακών ιατρικών προϊόντων και τεχνολογιών στην Ελλάδα. = Employee’s satisfaction: a case study of a company which deals with import, promotion and distribution of medical products in Greece.

Στασινοπούλου, Παναγιώτα

Φαφαλιού, Ειρήνη

Εισαγωγή: Η ικανοποίηση των εργαζομένων είναι άμεσα συνδεδεμένη με την οργανωσιακή κουλτούρα και την πορεία ανάπτυξης της επιχείρησης στην οποία υπηρετούν. Η τρέχουσα οικονομική κρίση, που επηρεάζει άμεσα ακόμα και επιτυχημένες επιχειρήσεις, φαίνεται να έχει επιπτώσεις και στο επίπεδο ικανοποίησης των υπαλλήλων που εργάζονται σε εμπορικές επιχειρήσεις του κλάδου Υγείας. Σκοπός: Η μελέτη αυτή έχει σκοπό την καταγραφή της ικανοποίησης των εργαζομένων σε μια ήδη εδραιωμένη και επιτυχημένη (με τα προ-κρίσης δεδομένα) εμπορική επιχείρηση, που δραστηριοποιείται στην αγορά εμπορίας ιατρικών προϊόντων. Μεθοδολογία και Πληθυσμός Μελέτης:Η μελέτη χρησιμοποιεί αρχικά μία επισκόπηση της βιβλιογραφίας για να καλύψει το θεωρητικό μέρος της εργασιακής ικανοποίησης και στη συνέχεια μια έρευνα πεδίου με χρήση ερωτηματολογίου. Η εις-βάθος διερεύνηση του θέματος, που διεξήχθη με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου (53 ερωτήσεις), είχε ως στόχο την εκτίμηση της αξιοπιστίας, του σεβασμού, της εντιμότητας καθώς και της υπερηφάνειας που προσφέρει η εταιρεία στους εργαζόμενούς της. Τα 53 ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν από 15/07/2011 έως 15/09/2011. Από αυτά ελήφθησαν 44. Συμπληρωματικά, διενεργήθηκε συνέντευξη με την Προϊσταμένη του Ανθρώπινου Δυναμικού της εταιρείας. Εξετάσθηκαν θέματα στρατηγικών που αναπτύσσει η διοίκηση, προκειμένου να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τους εργαζόμενους. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση του SPSS έκδοση 17. Αποτελέσματα: Στο χρονικό διάστημα που διεξάγεται η εν λόγω έρευνα παρουσιάζονται πολλές αλλαγές στο οικονομικό σύστημα της χώρας κι αυτές έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν ακόμη και τις πιο υγιείς εταιρείες. Οι εργαζόμενοι, ενώ στην πλειοψηφία τους είναι ευχαριστημένοι από τη διοίκηση της εταιρείας, παρουσιάζουν προβλήματα ανασφάλειας και αβεβαιότητας για το μέλλον. Τα αποτελέσματα αυτά είναι δικαιολογημένα και σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενα αφού τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη συγκεκριμένη κατάσταση είναι επώδυνα. Ειδικά όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται στην αρχή μιας αλλαγής αντιδρούν γιατί φοβούνται για το «άγνωστο». Εντύπωση κάνει η μη-συμπλήρωση των δημογραφικών στοιχείων σε αρκετά από τα ερωτηματολόγια, γεγονός που ερμηνεύεται ως εργασιακός ‘φόβος’. Συμπεράσματα: Σε περίοδο κρίσεων, σε μια εταιρεία που υπάρχουν οι βάσεις, η διοίκηση φαίνεται ότι, κατ’ αρχήν, έχει στο πλευρό τους υπαλλήλους της. Ωστόσο, απαιτείται ιδιαίτερη και συνεχής διαχείριση των εργαζομένων προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι όποιες δυσκολίες και να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα.
Introduction : Employee’s satisfaction is directly linked with the culture of organization and the way thw business they serve develops. The ongoing financial crisis which influences directly even the most profitable businesess, seems to have effects on the level of the employee satisfaction of the commercial companies which deals with the health sector. Aim : This study aims to record employee satisfaction in already established and successful commercial company (according to it’s status before the financial crisis appeared). Method and Population Study : Firstly, the study uses a review of bibliography to cover the theoritical aspect of the employee satisfaction , and secondly uses a field survey with a questiannaire. The in depth research of the issue which was conducted with the use of a structured questiannaire (53 questions), aimed to evaluate the estimatio of the reliability, the respect, as well as the dignity the company the company offers to its employees. The 53 questionanaires were distributeds from 15/07/2011 up to the 15/09/2011. Only 44 of them were returned.Additionally, an interview with the Human Resources Director was conducted. The strategic issues the management develops were examined in order to keep up with the new consequences, having the least possible losses concerning the employees’ benefits. The results were analysed with the use of SPSS (edition 17). Results : During the time this survey was conducted, there were noticed a lot of changes concerning the financial system of the country. These changes are so powerful tha they can influence even the healthiest companies. Despite the fact tha the majority of the employees are satisfied with the management of the company, they experience lack of self confidence and insecurity as far as the future is concerned. These results are justified ,and the majority of them expected, since the measures that have to be taken in these particular cirumstances are afflictive. Especially when the employees face the beginning of a change , they react as they afraid of the “unknown”. It is impressine that in several of the questionnaires , the demographic data were not filled – in. This fact is interpreted as labor “fear”. Conclusion: During a period of crisis in a company where there are the bases, the management seems first of all to have employees by its side. However, a special and continuous management of the employees is needed, in order possible difficulties to be faced and people to be adjusted to the new reality.

Master Thesis

Επαγγελματική ικανοποίηση
Ανθρώπινο δυναμικό
Διοίκηση και οργάνωση υπηρεσιών υγείας
Οικονομικές κρίσεις
Εργασιακή ικανοποίηση


Greek

2014-12-22T11:23:25Z


Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)