Αλυσίδες τροφίμων κατά την οικονομική κρίση στην Ελλάδα
Ζησοπούλου, Άννα
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των Super Market κατά την οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Στο 1ο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια της οικονομικής κρίσης και οι φάσεις του οικονομικού κύκλου. Ακόμη, αναπτύσσονται βασικοί παράγοντες σε μια οικονομία όπως είναι η ανεργία, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν, ο πληθωρισμός. Τέλος, δίνεται έμφαση τόσο στη διεθνής διάσταση της οικονομικής κρίσης όσο και στα αίτια και μέτρα αντιμετώπισής της. Στο 2ο κεφάλαιο δίνεται έμφαση στην Ελληνική οικονομία και πως αυτή επηρεάστηκε από την οικονομική κρίση. Αναλύονται τα αίτια της Ελληνικής οικονομικής κρίσης και οι επιπτώσεις που είχε στην καθημερινότητα πολλών ανθρώπων. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται κάποιες ιδέες και προτάσεις για το πως η Ελληνική οικονομία μπορεί να «επανεκκινηθεί». Στο 3ο κεφάλαιο αναλύονται ο όρος του εμπορίου, οι τύποι και τα χαρακτηριστικά του χονδρικού και λιανικού εμπορίου. Ακολουθεί μια μικρή ιστορική αναδρομή των σημαντικότερων Super Market στην Ελλάδα και δίνεται έμφαση στα στοιχεία εμπορικής πολιτικής των επιχειρήσεων του κλάδου αυτού. Λόγω της οικονομικής κρίσης και των Capital Controls σημαντικά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρία Μαρινόπουλος αλλά και διάφορες εξαγορές - συγχωνεύσεις ή και επεκτάσεις που παρατηρούνται στο χώρο των Super Market. Ωστόσο, ο κλάδος αυτός αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς κλάδους της Ελληνικής οικονομίας. Κλείνοντας, στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα βασικά συμπεράσματα και αναφέρεται η βιβλιογραφία – πηγές της παρούσας πτυχιακής εργασίας.