Ανάλυση διαδικτυακών δελτίων τύπου ελληνικών επιχειρήσεων
Νιφορίδου, Χριστίνα
Νταλάκου, Ειρήνη
Τα δελτία τύπου αποτελούσαν και εξακολουθούν να αποτελούν το σημαντικότερο εργαλείο των επαγγελματιών δημοσίων σχέσεων για την επικοινωνία με τα ΜΜΕ, ωστόσο σήμερα με την εξέλιξη του διαδικτύου και την χρήση νέων τεχνολογιών, συναντάμε και τα διαδικτυακά ή πολυμεσικά δελτία τύπου τα οποία διαφέρουν με τα συμβατά δελτία τύπου ως προς την δομή και το περιεχόμενο τους. Αυτά τα δελτία τύπου τα αναρτούν οι επιχειρήσεις στα κέντρα τύπου των ιστοσελίδων τους. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία ποιοτική έρευνα ανάλυσης περιεχομένου. Σκοπός της έρευνας ήταν να αναλυθούν τα διαδικτυακά δελτία τύπου όπου ανάρτησαν 100 ελληνικές επιχειρήσεις για το 2018. Οι στόχοι που τέθηκαν για την έρευνα ήταν να αναλυθούν τα δελτία τύπου ως προς την δομή και το περιεχόμενο τους, καθώς και να διεξαχθούν στατιστικοί έλεγχοι.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε πως από τις 100 εταιρείες οι 66 είχαν κέντρο τύπου στις ιστοσελίδες τους , και μόνο οι 55 είχαν δημοσιεύσει δελτία τύπου για το 2018. Συνολικά αναλύθηκαν 850 δελτία τύπου τα οποία κατηγοριοποιήθηκαν ως προς την θεματολογία τους σε: Προϊόντα – Υπηρεσίες, Θετικά Συναισθήματα – Θαυμασμός, Κοινωνική Ευθύνη, Εργασιακό Περιβάλλον, Οικονομική Απόδοση, Όραμα – Ηγεσία. Τα περισσότερα δελτία τύπου αναρτήθηκαν από εταιρείες που ανήκουν στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών και τα λιγότερα από εταιρείες που ανήκουν στον κλάδο της διαφήμισης και της έρευνας αγοράς. Επίσης διαπιστώθηκε πως τα περισσότερα δελτία τύπου είχαν σχέση με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες των επιχειρήσεων και τα λιγότερα είχαν σχέση με το όραμα και την ηγεσία.