Στρατηγικές περιεχομένου στα social media και διαδικτυακή συμπεριφορά καταναλωτή: Μελέτη του κλάδου των καλλυντικών = Content strategies in social media and online consumer behavior: The case of cosmetic companies.
Στρατηγικές περιεχομένου στα social media και διαδικτυακή συμπεριφορά καταναλωτή: Μελέτη του κλάδου των καλλυντικών = Content strategies in social media and online consumer behavior: The case of cosmetic companies.
Βέρρου, Μαρία-Αικατερίνη
Χανδρινού, Σταματία
Τα κοινωνικά μέσα είναι ένα διαδικτυακό περιβάλλον, το οποίο βοηθάει στην ανάπτυξη της επικοινωνίας και του διαλόγου, του εμπορίου και της κοινωνικής ζωής γενικότερα, καθιστώντας τις εταιρείες προσβάσιμες και ορατές. Η χρήση των κοινωνικών μέσων, αλλά και η εδραίωσή τους ως εργαλείο μάρκετινγκ ολοένα και αυξάνεται. Οι επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες τη σημαντικότητα του φαινομένου αυτού, αναπτύσσουν ένα πρόγραμμα στρατηγικών και επικεντρώνονται στον πελάτη και στις ανάγκες του, προσπαθώντας να τον οδηγήσουν στη δέσμευση με τη μάρκα ή τα προϊόντα τους. Αυτό επιτυγχάνεται με την αλληλεπιδραστικότητα, το διάλογο, τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού, την κατανόηση των αναγκών και τη δημιουργία σχέσεων. Το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας βασίζεται στη θεωρία του social media marketing και στο πως μέσω αυτού ο καταναλωτής εντάσσεται σε διαδικτυακές κοινότητες και οδηγείται στη δέσμευση με τη μάρκα. Με τη μέθοδο μελέτης περίπτωσης εκπονήθηκε μια ποσοτική ανάλυση δεδομένων στο Facebook από τις 10 δημοφιλέστερες εταιρείες καλλυντικών για το έτος 2018. Η ανάλυση αυτή αφορούσε τον τρόπο που αυτές προωθούνται στο δημοφιλές αυτό μέσο, αλλά και τη μέτρηση του αντίκτυπου που είχαν στους διαδικτυακούς καταναλωτές, αναφορικά με τις αναρτήσεις τους και ό,τι περιλάμβαναν αυτές.