Η συμπεριφορά των καταναλωτών στα social media των επιχειρήσεων
Ηλιοπούλου, Ευθυμία
Η δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια και αποτελούν μια καινούρια προσέγγιση, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τις επιχειρήσεις για να διαμορφώσουν την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή. Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν την αλλαγή του τρόπου δέσμευσης των πελατών με τις επωνυμίες και γι'αυτό προσπαθούν να οικοδομήσουν δέσμευση μέσω του περιεχομένου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι πρακτικές επικοινωνίας μάρκετινγκ έχουν αλλάξει και οι εταιρείες πρέπει να βελτιστοποιήσουν τη χρήση αυτής της δημοφιλούς επικοινωνίας.
Υπάρχει πάντα μια πρόκληση στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί μπορούν να σχεδιάσουν σελίδες κοινωνικών μέσων και διαφημίσεις για να προσελκύσουν επιτυχώς τους καταναλωτές και να τους παρακινήσουν να αγοράσουν τα προϊόντα τους. Έτσι, αυτή η μελέτη στοχεύει στον εντοπισμό των κύριων παραγόντων που σχετίζονται με σελίδες κοινωνικών μέσων, περιεχόμενο κοινωνικών μέσων και διαφημίσεις κοινωνικών μέσων.
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν χρησιμοποιώντας μια διαδικτυακή έρευνα 503 ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα κύρια κίνητρα των ερωτηθέντων για την επίσκεψη τους σε σελίδες κοινωνικών μέσων είναι η απόκτηση πληροφοριών, η κοινωνική αλληλεπίδραση, η ψυχαγωγία, η αμοιβή και η συνεισφορά. Το περιεχόμενο των σελίδων κοινωνικών μέσων χωρίστηκε σε τέσσερις κατηγορίες: Ενημερωτικό περιεχόμενο, παρότρυνση για δράση, προκλητικό περιεχόμενο και διασκεδαστικό περιεχόμενο. Όσον αφορά τις διαφημίσεις των κοινωνικών μέσων, τα κύρια κίνητρα για την επίσκεψη των χρηστών σε αυτές είναι η διαδραστικότητα, η συνάφεια, το προσδόκιμο απόδοσης και οι πληροφορίες.