Ρατσιστικές κρίσεις στα κοινωνικά μέσα: στρατηγικές διαχείρισης εικόνας
Βλάχου, Χριστίνα
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας, είναι να παρουσιαστούν τα οφέλη και οι αδυναμίες των κοινωνικών μέσων δικτύωσης σε περιόδους κρίσεων, με τις οποίες έρχονται πολλές φορές αντιμέτωπες οι εταιρείες. Συγκεκριμένα, στην εργασία παρουσιάζονται τα θετικά στοιχεία που προσφέρουν τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης στους οργανισμούς, ώστε να μπορέσουν να ενημερώσουν τις ομάδες των ενδιαφερομένων για το γεγονός, καθώς επίσης και να μοιραστούν μαζί τους πληροφορίες για την κρίσιμη περίοδο που αντιμετωπίζουν. Όσον αφορά τις αδυναμίες των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, γίνεται λόγος για την παραπληροφόρηση που μπορεί να υπάρξει, όταν μια εταιρεία βρίσκεται σε κρίση. Στη συνέχεια, ακολουθεί ο συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής ανάλυσης περιεχομένου.
Αρχικά, παρουσιάζονται τα ευρήματα μιας μελέτης που βασίζεται στις ρατσιστικές κρίσεις οργανισμών και στον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκαν αυτό το φαινόμενο. Η ραγδαία εισβολή της τεχνολογίας στη σύγχρονη εποχή, έχει επιτρέψει να γνωστοποιούνται όλα στο ευρύ κοινό άμεσα, σε αντίθεση με το παρελθόν που δεν συνέβαινε κάτι ανάλογο.
Ως προς την πραγματοποίηση της μελέτης αυτής, τα βήματα που ακολουθήθηκαν καταρχήν, ήταν η συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων για το συγκεκριμένο θέμα, τα οποία συλλέχθηκαν από επιστημονικά βιβλία και άρθρα. Στη συνέχεια, αλιεύτηκαν οι αναρτήσεις που δημοσίευαν οι εταιρείες στον λογαριασμό τους στο Twitter με αφορμή κάποιο ρατσιστικό φαινόμενο, είτε από κάποιον υπάλληλο προς κάποιον πελάτη, είτε από λανθασμένες ή παρεξηγημένες ενέργειες τις ίδιας, παίρνοντας θέση και προσπαθώντας να διορθώσει τη δημόσια εικόνα της. Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγκέντρωσης των στοιχείων της έρευνας, πραγματοποιήθηκε η εξαγωγή των αποτελεσμάτων και η καταγραφή των τελικών συμπερασμάτων.