Στο πρώτο Κεφάλαιο, αποτυπώνεται ο ορισμός ενός μαζικού ανοικτού διαδικτυακού μαθήματος (Massive Open Online Course - MOOC) ενώ παράλληλα δίνεται και μια σχετική λίστα με τις κυριότερες διαδικτυακές πλατφόρμες μάθησης. Επιπλέον, αναπτύσσονται οι θεμελιώδεις αρχές δημιουργίας ενός MOOC, οι οποίες εστιάζουν στις μαθησιακές δραστηριότητες και στο υλικό των διαδικτυακών μαθημάτων. Τέλος, περιγράφονται με αναλυτικό τρόπο οι κυριότερες κατηγορίες των μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων.
Στο δεύτερο Κεφάλαιο, αναλύονται τα βασικότερα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα χρήσης ενός MOOC, τα οποία αξιολογούνται βάσει συγκεκριμένων στατιστικών μελετών που πραγματοποιήθηκαν σε Πανεπιστημιακό επίπεδο.
Στο τρίτο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται μια σύγκριση μεταξύ των μαζικών ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων και των παραδοσιακών μεθόδων διδασκαλίας, εστιάζοντας ως επί των πλείστων στο τρόπο με τον οποίο επιδρούν στη μαθησιακή γνώση των συμμετεχόντων των MOOCs.
Στο τέταρτο Κεφάλαιο, αναπτύσσονται τρεις μέθοδοι ανάπτυξης των διαδικτυακών μαθημάτων (MOOCAP, CS MOOCs & English-Arabic MOOC) και πραγματοποιείται μια σύγκριση μεταξύ τους.
Στο πέμπτο Κεφάλαιο, περιγράφονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τη χρήση των τριών μεθόδων ανάπτυξης διαδικτυακών μαθημάτων.
Στο έκτο Κεφάλαιο, υπογραμμίζονται θέματα των διαδικτυακών μαθημάτων που χρήζουν περαιτέρω έρευνας αλλά μελλοντικές προκλήσεις ως προς τη διαδικτυακή εκπαίδευση.