Διαχείριση ποιότητας κατά τη σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων/ υπηρεσιών = Quality Management at the designing and development of products / services
Χριστίδης, Λεωνίδας
Στην εργασία αυτή γίνεται μια προσπάθεια συγκεκριμενοποίησης της διαχείρισης της ποιότητας (Quality Management) κατά τη σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών. Αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο μπορεί μια επιχείρηση να επιτύχει τη ποιότητα στις διαδικασίες που αναπτύσσουν το τελικό προϊόν και κατ’ επέκταση, με σωστή διαχείριση και στα ίδια τα προϊόντα. Γίνεται μια διαχειρησιακή κυρίως προσέγγιση που έχει ως έμμεσο και απώτερο στόχο την αλλαγή της παραδοσιακής νοοτροπίας διαχείρισης των καταστάσεων, σε μια νέα φιλοσοφία που θα βοηθήσει τη σχεδίαση και το σχεδιασμό να εκτελούνται ποιοτικά. Η επίτευξη ενός τέτοιου στόχου απαιτεί χρόνο και κυρίως θέληση και υπομονή.
Στην εργασία αυτή, δίνεται μια συνοπτική προσέγγιση για το πώς μπορεί να επιτευχθεί η ποιότητα σε διαδικασίες ανάπτυξης και σε προϊόντα, έτσι ώστε, μέσω υιοθέτησης συγκεκριμένης φιλοσοφίας, να βελτιωθούν καταστάσεις, κυρίως στον κλάδο του σχεδιασμού και της σχεδίασης, ένας κλάδος που επηρεάζει κατά συνέπεια πολλούς άλλους τομείς. Είναι σημαντικό να συνδέεται η σχεδίαση με τη ποιότητα, γιατί όπως θα δούμε παρακάτω θεωρούνται τελικά έννοιες αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες για τη σωστή σχεδίαση και ανάπτυξη προϊόντων και συστημάτων