Σήμερα, μια κυρίαρχη τάση στον χώρο των εφημερίδων και των περιοδικών είναι το free press. Στην Ελλάδα τα free press μπήκαν στη ζωή μας πριν από μερικά χρόνια. Στην Αθήνα, η πρώτη δωρεάν εφημερίδα που κυκλοφόρησε ήταν η Metrorama, με την λειτουργία του μετρό της Αθήνας το 2001 και η οποία στη συνέχεια ονομάστηκε Metro. Η θεματολογία των free press κινείται μεταξύ της κλασικής ύλης μιας εφημερίδας. Ενδεικτικά, αναφέρονται κάποιες free press εφημερίδες και περιοδικά. Η Metro, η City Press, η Free Sunday είναι οι πιο γνωστές free press εφημερίδες. Το Athens Voice, το FAQ, το LIFO είναι τα πιο διαδεδομένα free press περιοδικά. Τα κυριότερα πλεονεκτήματα των free press εντύπων είναι, εκτός το ότι είναι δωρεάν, το ότι διαβάζονται εύκολα και γρήγορα, αλλά και το ότι είναι χρηστικά. Το μειονέκτημά τους είναι ότι η μόνη πηγή εσόδων είναι η διαφήμιση, ο τοπικός χαρακτήρας του, καθώς και το χαμηλό prestige που έχουν ακόμα κάποια από αυτά. Στην πλειονότητα τους οι εκδόσεις free press εφημερίδων είναι κερδοφόρες. Τα κίνητρα έκδοσης υπήρξαν κατά κύριο λόγο επιχειρηματικά. Στη σημερινή εποχή, η οικουμενικότητα των free press είναι πλέον γεγονός, αφού υπάρχει παντού, σε όλες τις χώρες. Επίσης, αποτελεί «αγαπημένο παιδί» των διαφημιστών, γιατί τους δίνει την ευκαιρία να φτιάχνουν πολύ δημιουργικές διαφημίσεις. Εν κατακλείδι, το βασικό συμπέρασμα είναι ότι ο δωρεάν τύπος τα προσεχή χρόνια θα αποτελέσει σημαντική διέξοδο διαφημιζόμενων και διαφημιστών, ενώ η ανάπτυξή του θα εστιαστεί στη δημιουργία εξειδικευμένων θεματικών κατηγοριών, όπως π.χ. ο γυναικείος τύπος και το real estate.