Οι ασύγχρονοι κινητήρες λόγω της απλότητας της κατασκευής τους , του χαμηλού κόστους , της ελάχιστης συντήρησης και της μεγάλης συγκέντρωσης ισχύος , είναι οι πιο διαδεδομένοι κινητήρες στη βιομηχανία
Ονομάζονται διαφορετικά και επαγωγικοί κινητήρες , γιατί το ρεύμα διέγερσης του δρομέα δημιουργείται από επαγωγή αντί να παρέχεται με ηλεκτρική σύνδεση από κάποια πηγή.
Οι ασύγχρονοι κινητήρες διακρίνονται σε μονοφασικούς και τριφασικούς .Οι ασύγχρονοι τριφασικοί κινητήρες ανάλογα με τη κατασκευή του δρομέα διακρίνονται σε κινητήρες με βραχυκυκλωμένα δρομέα και σε κινητήρες με δακτυλιοφόρο δρομέα . Εμείς θα αναπτύξουμε κυρίως τους κινητήρες βραχυκυκλωμένου δρομέα.
Το ακίνητο μέρος ενός ασύγχρονου τριφασικού κινητήρα ,ο στάτης, αποτελεί το μόνο στοιχείο που συνδέεται ηλεκτρικά με το δίκτυο. Είναι κατασκευασμένος από πολλά μαγνητικά ελάσματα συνήθως από πυριτιούχο χάλυβα και έχουν τη μορφή του σχήματος