Οι εμπορευματικές μεταφορές εμφανίστηκαν ήδη από τα αρχαία χρόνια, όπου οι άνθρωποι αντάλλασαν τα προϊόντα τους με τον συνάνθρωπο τους στην ξηρά με την βοήθεια των ζώων και στη θάλασσα με τις αυτοσχέδιες ξύλινες βάρκες. Έπειτα η χρήση της χερσαίας και της θαλάσσιας οδού δημιούργησε όλο ένα και περισσότερο την ανάγκη για επικοινωνία και συναλλαγές μεταξύ των ανθρώπων από διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες. Σήμερα οι περισσότερες εμπορικές συναλλαγές πραγματοποιούνται με τη χρήση δύο ή και περισσότερων μεταφορικών μέσων. Έτσι βασικός στόχος δημιουργίας της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη και η παρουσίαση του τρόπου με τον οποίο πραγματοποιείται η μεταφορά των εμπορευμάτων σε ξηρά, λαμβάνοντας υπόψη την κατάσταση που επικρατεί στα δίκτυα διανομής της Ελλάδας με τη βοήθεια της PATOUNAS TRANSPORT LTD, της WEST HELLAS TRANS , της GIOTIS TRANS S.A. και της PAPAGEORGIOU TRANSPORT SERVICES, που δραστηριοποιούνται καθημερινά στη διακίνηση εμπορευμάτων. Μέσα από την έρευνα στις παραπάνω επιχειρήσεις δίνεται η δυνατότητα να ερευνηθεί και να ερωτηθεί ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται η μεταφορά στην Ελλάδα και το εξωτερικό σε πραγματικό επίπεδο, βασισμένος στη γεωγραφική θέση και τον υπάρχον εξοπλισμό της Ελλάδας.