Μέχρι πρόσφατα, η έμφαση στον τομέα της εκπαίδευσης αφορούσε τη μάθηση για τους υπολογιστές και όχι για το πώς θα μπορούσαν να λειτουργήσουν σαν εργαλείο για το σχεδιασμό νέων μαθησιακών εμπειριών, ενώ υπάρχουν πολλά παραδείγματα της χρήσης των διαφόρων τεχνολογιών πληροφοριών (ραδιόφωνο, ήχος, βίντεο, τηλεόραση και υπολογιστής) για μαθητές εξ αποστάσεως.
Με τις αυξανόμενες δυνατότητες που προκύπτουν από τη χρήση των υπολογιστών ως εργαλεία επικοινωνίας, μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο να βοηθήσουν να αναθεωρηθούν και να προωθηθούν οι τρέχουσες προοπτικές για τη μάθηση και τη διδασκαλία, τη διαχείριση και τη δημιουργία της γνώσης.
Οι διαδικτυακοί πόροι και τα εργαλεία αποτελούν τεχνολογίες πληροφόρησης και επικοινωνίας που εφαρμόζονται στη διδασκαλία και τη μάθηση. Αυτά τα εργαλεία και οι πόροι προορίζονται για την παροχή και ευέλικτη διανομή του εκπαιδευτικού υλικού, για να παρέχουν καθοδήγηση και διευκόλυνση στον μαθητή και να υποστηρίζουν τις κοινότητες των εκπαιδευομένων.