Σκοπός της εργασίας είναι η παρουσίαση και κατανόηση των ορισμών της Ποιότητας, των μεταβατικών σταδίων από την επιθεώρηση μέχρι τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), μιας νέας φιλοσοφίας διοίκησης των επιχειρήσεων, καθώς και του ρόλου της Διαχείρισης Ποιότητας στο χώρο των Logistics. Γίνεται προσπάθεια να κατανοηθεί η έννοια της Ποιότητας, μέσα από την εξέλιξή της ανά τα έτη, όπως αποδίδεται σε διάφορες επιστημονικές πηγές. Ακολουθεί η παρουσίαση των πιο σπουδαίων θεωρητικών της ποιότητας καθώς και των βασικότερων βραβείων που έχουν καθιερωθεί για επιχειρήσεις που έχουν εφαρμόσει τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και κάποιες έχουν καταφέρει να φτάσουν στο επίπεδο της επιχειρηματικής αριστείας. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στα Συστήματα Διασφάλισης της Ποιότητας, μέσα από τα διάφορα πρότυπα ποιότητας, τα γνωστά σε όλους ISO, ενώ γίνεται προσπάθεια σύνδεσης όλων των παραπάνω με την εφαρμογή τους στο χώρο των επιχειρήσεων Logistics. Έπειτα, παρουσιάζεται η σχέση της Πληροφορικής Τεχνολογίας με την ποιότητα. Τέλος εξετάζεται η ελληνική πραγματικότητα με σκοπό να ερμηνευτεί η σχέση των ελληνικών επιχειρήσεων και η αντίληψή τους για την εφαρμογή της Ποιότητας, όπως αυτή προκύπτει από τα στοιχεία της πρωτογενούς έρευνας που διενεργήθηκε κατά την περίοδο συγγραφής της παρούσας εργασίας, με τη χρήση του ερωτηματολογίου που παρατίθεται στο παράρτημα.