Σκοπός αυτής της πτυχιακής εργασίας ήταν η όσο το δυνατόν καλύτερη προσέγγιση της Έννοιας της Ποιότητας και των Συστημάτων Διαχείρισης Ποιότητας. Η προσέγγιση της Ποιότητας έγινε μέσα από τις βάσεις στις οποίες αυτή στηρίζεται και έγινε μια προσπάθεια ερμηνείας του τρόπου με τον οποίο ο πελάτης / δημότης την αντιλαμβάνεται. Παρατηρήθηκε η ιδιαίτερη σημασία που έχει η ικανοποίηση των απαιτήσεων και των αναγκών του πελάτη / δημότη και πώς αυτό επιτυγχάνεται με την ουσιαστική εφαρμογή ενός ευέλικτου Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.Αρχικά, έγινε μια αναφορά στα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και δόθηκε ιδιαίτερη σημασία στο Δ ΄ ΚΠΣ και η εφαρμογή του στην Ελλάδα αναλύοντας τα προβλήματα και τα οφέλη που αναμένεται να προκύψουν. Αναλύθηκε το πρότυπο Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001: 2000 , οι βασικές αρχές του, οι απαιτήσεις του και ο τρόπος με τον οποίο ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορεί να εφαρμόσει ένα ευέλικτο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας με σκοπό την ικανοποίηση του πελάτη / δημότη και τη συνεχή βελτίωση. Τέλος, έγινε μια προσπάθεια τεκμηρίωσης των απαιτήσεων και προδιαγραφών του πρότυπου ISO 9001 : 2000 μέσα από τη δημιουργία του Εγχειριδίου Διαχείρισης Ποιότητας, θεωρώντας ότι αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει έναν γνώμονα για κάποιον που έχει ελάχιστες ή καθόλου γνώσεις σε θέματα ποιότητας , να τις κατανοήσουν και να τις εφαρμόσουν στη πράξη.