Μάρκετινγκ πολυεθνικών εταιριών = Marketing of intrnational corporations
Καλυβιώτου, Ευφροσύνη
Οι επιχειρήσεις σήμερα, αν θέλουν να είναι ανταγωνιστικές είναι αναγκαίο να στρέφονται όχι μόνο προς την εσωτερική αγορά αλλά οπωσδήποτε και προς την εξωτερική, τους καταναλωτές και αγοραστές προϊόντων άλλων χωρών. Το κίνητρο που ωθεί τις πολυεθνικές επιχειρήσεις για εξάπλωση στις διάφορες χώρες είναι οι δυνατότητες που τις παρουσιάζονται για περισσότερα κέρδη. Ειδικότερα οφέλη γι' αυτές, μπορεί να είναι το «άνοιγμα» σε καινούργιες αγορές και οι ευνοϊκότεροι όροι δραστηριοποίησης που τις προσφέρονται (π.χ. χαμηλότερες αμοιβές στο προσωπικό, δυνατότητα επανεξαγωγής κεφαλαίων και κερδών, δυνατότητα χρησιμοποίησης πρώτων υλών της χώρας υποδοχής, ευνοϊκότερες εργασιακές σχέσεις κτλ.). Ταυτόχρονα όμως, η απόφαση μιας επιχείρησης για διεθνοποίηση εγκυμονεί κινδύνους λόγω των κυμαινόμενων τιμών των του συναλλάγματος, των ασταθών κυβερνήσεων, των προστατευτικών εμποδίων, του υψηλού κόστους προσαρμογής του προϊόντος και του τρόπου μετάδοσης των μηνυμάτων και πολλών άλλων παραγόντων. Με δεδομένα τα πιθανά οφέλη και τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν οι πολυεθνικές επιχειρήσεις, καθίσταται αναγκαία η εκ των προτέρων εφαρμογή ενός συστήματος δράσης συμφώνου με τις αρχές του σύγχρονου μάρκετινγκ.