Η πιστοποίηση ενός συστήματος ποιότητας και ο ρόλος της στις εξαγωγικές συναλλαγές
Μελετάκη, Ειρήνη
Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια μιας βαθύτερης και αναλυτικότερης προσέγγισης της σημασίας και του ρόλου της πιστοποίησης της ποιότητας, καθώς επίσης και του τρόπου που αυτή συμβάλλει στην διαμόρφωση μιας ταυτότητας στο τελικό προϊόν ή υπηρεσία. Ο σκοπός της εργασίας είναι να προβάλλει τα οφέλη και τις δυνατότητες που παρέχει το σύστημα αυτό τόσο στο εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης (εργαζόμενοι), όσο και στο εξωτερικό περιβάλλον, δηλαδή τον ίδιο τον καταναλωτή και βέβαια το φυσικό περιβάλλον στο οποίο βιώνει και αναπτύσσεται.
Το κυριότερο συμπέρασμα στο οποίο τελικά καταλήγει, η ανάλυση του θέματος, είναι ότι η ποιότητα πλέον δεν θα πρέπει απλά να αποτελεί μια υποχρέωση αλλά να εισαχθεί στην κουλτούρα κάθε επιχείρησης και κάθε οργανισμού, που επιδιώκει να θεωρείται σύγχρονη και με πορεία εξέλιξης. Μόνο έτσι ο πελάτης-καταναλωτής θα βρεθεί στο επίκεντρο του συστήματος αλλά και των προσπαθειών, γενικότερα, της επιχείρησης. Επιπλέον, η ικανοποίηση των απαιτήσεων του πελάτη, θα γίνει κύριο μέλημα όλων των εργαζομένων με την ταυτόχρονη παροχή προϊόντων υψηλής ποιότητας και ασφάλειας. Επομένως γίνεται αντιληπτό το γεγονός ότι η πιστοποίηση της ποιότητας στις μέρες μας δεν θεωρείται ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά το «σκαλοπάτι», το οποίο μπορεί να την εισάγει σε μια τροχιά επιτυχίας και ανοδικής πορείας προς την αριστεία της επιχείρησης.