Η διάρθωση του διμερούς εμπορίου Ελλάδας και Κίνας και οι προοπτικές επέκτασης των ελληνικών επιχειρήσεων στην κινεζική αγορά
Μεγάλου, Άννα
Η ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου βασίζεται στην ανάπτυξη της Κίνας. Η Ελληνική Οικονομία, για να έχει διεθνή προσανατολισμό, πρέπει να κατακτήσει μερίδιο στην Κινεζική Αγορά. Βάσει των στοιχείων που προκύπτουν από την εργασία αυτή, διαπιστώνεται ότι το ελληνοκινεζικό εμπόριο είναι ελλειμματικό εις βάρος της Ελλάδας.
Χρειάζεται μεγαλύτερη δραστηριοποίηση με στρατηγικό σχεδιασμό για να επιτευχθεί με τον καλύτερο τρόπο η διείσδυση στην κινεζική αγορά, αφού από τις βασικότερες αιτίες των χαμηλών εξαγωγών είναι η έλλειψη επιχειρησιακού σχεδίου και στρατηγικής.
Έτσι θα πρέπει να υπάρξει από μέρους του κράτους πλαίσιο στήριξης των εξαγωγικών επιχειρήσεων με προσανατολισμό την έρευνα, την τεχνολογία, την καινοτομία, τη δημιουργία συνεργασίας σχημάτων κυρίως για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δημιουργία και συστηματική προβολή ενός ισχυρού brand name για τη χώρα.
Κινητοποίηση διπλωματικών υπηρεσιών για την προώθηση των συμφερόντων της χώρας μας, ίδρυση ιδιωτικών γραφείων προώθησης εξαγωγών με νοοτροπία marketing, δημιουργία δομών ενίσχυσης/ επιβράβευσης της εξωστρέφειας και των εξαγωγών, συστηματική εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού, μείωση φορολογικών συντελεστών. Αναβάθμιση των μηχανισμών στήριξης που διαθέτει η ελληνική πολιτεία, ώστε να στηρίξουν ενεργά και αποτελεσματικά τη δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων σε εξαγωγές προϊόντων και σε επενδύσεις.