Έρευνα για την καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων εν καιρώ οικονομικής κρίσης
Μπατζικώστα, Ευαγγελία
Στόχος της παρούσας πτυχιακής μελέτης, είναι να ερευνήσει την μεταβολή της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων εν καιρώ κρίσης. Βασικός σκοπός λοιπόν είναι να μελετηθεί, ο βαθμός της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων δυο μικρών πόλεων της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας: της Κατερίνης και της Καστοριάς μια δεδομένη στιγμή κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης (Απρίλιος 2012) και δευτερευόντως να αναζητηθεί ο τυχόν περιορισμός των δαπανών τους, οι αλλαγές στο βιοτικό τους επίπεδο, οι δυνατότητα αποταμίευσης αλλά και οι προσδοκίες που έχουν για το μέλλον. Για την επίτευξη των σκοπών αυτών, χρησιμοποιήθηκε ένα κατάλληλα δομημένο ερωτηματολόγιο βασισμένο στα πρότυπα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης «The University of Michigan Consumer Sentiment». Το δείγμα περιελάμβανε άτομα με προσωπικό εισόδημα, οικογένειες και μη. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2012 και διήρκεσε δέκα μέρες.
Το κύριο αποτέλεσμα της έρευνας είναι η έντονη απαισιοδοξία, η αβεβαιότητα και οι δυσοίωνες προβλέψεις για το μέλλον. Σε γενικές γραμμές προκύπτει μια γενικευμένη μείωση των δαπανών σε κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών, όπως επίσης και ανησυχητικά ολική περικοπή σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων.