Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται τη συμπεριφορά του καταναλωτή την περίοδο της παρούσας οικονομικής κρίσης. Το μάρκετινγκ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αγοραστική συμπεριφορά. Είναι υπεύθυνο για τον εντοπισμό των αναγκών των καταναλωτών καθώς και της ικανοποίησης τους με τρόπο αποτελεσματικό ώστε να δημιουργούνται ικανοποιημένοι πελάτες. Ερωτήματα όπως «σε ποιες ομάδες καταναλωτών πρέπει να απευθυνθούμε (target markets), ποιες είναι οι συγκεκριμένες ανάγκες αυτών των καταναλωτών, πώς πρέπει να σχεδιαστούν και να τιμολογηθούν τα προϊόντα έτσι ώστε να προσφέρουν τις ανάγκες των καταναλωτών, καθώς και ποιο είδος διαφήμισης, προσωπικής πώλησης και προώθησης των πωλήσεων θα συντελούσαν στην εύκολη πώληση του προϊόντος» (Τσακλαγκάνος, 2007: 72), είναι καίρια από αυτά που απασχολούν το σύστημα μάρκετινγκ.
Στο κυριότερο σημείο της μελέτης της αγοραστικής συμπεριφοράς εντάσσεται «η διαδικασία που ακολουθεί ο άνθρωπος προκειμένου να καταλήξει σε καταναλωτικές επιλογές, δηλαδή να αποφασίσει, να συμπεριφερθεί ως καταναλωτής» (Σιώμκος, 2002:9). Σε όλη αυτή τη διαδικασία δεν είναι μόνος του. Παράγοντες όπως οι πολιτιστικοί, οι κοινωνικοί, οι δημογραφικοί και οι ψυχολογικοί διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στον τρόπο που αποφασίζει ένας καταναλωτής. Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί στον τρόπο που συλλέγουν πληροφορίες, πώς εκτιμούν εναλλακτικές λύσεις και παίρνουν την απόφαση για την αγορά. Οι μάρκετερς αποκομίζουν πολύτιμα στοιχεία της στάσης τους, αυτή αποτελεί και ολόκληρη επιστήμη, δηλαδή η μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή.