Τα τελευταία χρόνια το διεθνές επιχειρησιακό περιβάλλον έχει σημαδευτεί από σημαντικές αλλαγές. Οι εξελίξεις αυτές είναι τόσο σημαντικές, που μπορούμε να ισχυριστούμε ότι η δημιουργική προσαρμογή στις απαιτήσεις τους, είναι μια σημαντική πρόκληση για το σύνολο των Ελληνικών επιχειρήσεων, τους κλάδους της εθνικής οικονομίας και για την χώρα μας γενικότερα. Στα πλαίσια αυτών των αλλαγών, το αντικείμενο του διεθνούς μάρκετινγκ διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο. Παρά το γεγονός ότι έχουμε χάσει τα τελευταία χρόνια, πολλές ευκαιρίες εκμετάλλευσης των νέων τεχνολογιών και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει η χώρα μας στα πλαίσια μιας σύγχρονης, εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής, η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, μέσα και έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ολοένα μεγαλύτερη αύξηση των εισαγωγών, η προβληματική δομή των εξαγωγών και η ιδιαιτερότητα της δημόσιας διοίκησης, είναι μερικοί από τους παράγοντες που έχουν οδηγήσει στο μεγάλο έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου που αντιμετωπίζει η χώρα. Την ίδια περίοδο που πολλά κράτη, ανταγωνιστικά της Ελλάδας, κάνουν σημαντικά βήματα προόδου, η Ελλάδα φαίνεται να έχει χάσει την ανταγωνιστικότητα της σε πολλούς παραδοσιακούς της κλάδους.