Μάζα ή κοινό; Η κοινή γνώμη απέναντι στα προϊόντα μαζικής κουλτούρας που προβάλλει η ελληνική τηλεόραση
Αθανασιάδου, Μαρία
Η εργασία αυτή αποτελεί μια βασική μελέτη αναφορικά με την προβληματική αν ο θεατής λειτουργεί ως Μάζα ή Κοινό απέναντι στα προϊόντα της μαζικής κουλτούρας που προβάλλει η ελληνική τηλεόραση.
Ο στόχος είναι η παρουσίαση των προϊόντων της μαζικής κουλτούρας που προκύπτουν από μια πολιτιστική βιομηχανία που προσπαθεί να δημιουργήσει ένα ομοιογενές κοινό λαμβάνοντας υπόψη κάθε φορά διαφορετικά κριτήρια προκειμένου να καθοριστούν οι παράγοντες που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη.
Τα θέματα που αναλύονται είναι ο διαπλαστικός ρόλος της τηλεόρασης καθώς και η δύναμη της να επηρεάσει και να διαμορφώσει την γνώμη του κοινού ώστε να δύναται να λειτουργεί μέσα από την κριτική σκέψη σε όλα αυτά που προσπαθούν να του προβάλουν αναδεικνύοντας κατά αυτόν τον τρόπο το μορφωτικό επίπεδο μέσα από τις επιλογές του . Επίσης, αναλύονται σε μεγάλο βαθμό τα προϊόντα της μαζικής κουλτούρας όπως είναι εκπομπές trash tv, οι τηλεσειρές ,τα ριάλιτι και οι μεσημεριανές εκπομπές καθώς και το κοινό που τις παρακολουθεί κάθε φορά.
Στο δεύτερο μέρος της μελέτης διαφαίνονται τα ποσοστά τηλεθέασης των παραπάνω εκπομπών τεκμηριώνοντας ως ένα μεγάλο βαθμό το μορφωτικό επίπεδο καθώς και την κοινή γνώμη που τη χαρακτηρίζει η ελεύθερη βούληση.