Τηλεοπτική διαφήμιση: η οπτική του ενεργού καταναλωτή, παραπλανητική διαφήμιση: παρουσίαση ΚΕ.Π.ΚΑ.
Μάντης, Θεόδωρος
Η διαφήμιση στις μέρες μας έχει εξελιχθεί ή καλύτερα μετατραπεί σε προϊόν παραπληροφόρησης και παραπλάνησης των καταναλωτών -ενώ ο σκοπός της και ο ρόλος της είναι εντελώς διαφορετικός- με αποτέλεσμα πολλές φορές οι καταναλωτές είτε εν αγνοία τους είτε εξαιτίας της έλλειψης παιδείας να πέφτουν θύματα των εταιρειών που διαφημίζονται, με αντιδεοντολογικές μεθόδους. Τα παραδείγματα αυτά δεν είναι λίγα και σε καθημερινή βάση γίνονται καταγγελίες από καταναλωτές που νιώθουν ‘αδικημένοι’ και ‘εκτεθειμένοι’ απέναντι σε έναν αόρατο κίνδυνο. Παρόλα αυτά πολύ λίγοι καταφέρνουν να βρουν το δίκιο τους, αν και τα ποσοστά καθημερινά αλλάζουν, υπέρ των καταναλωτών. Πρέπει, σταδιακά, να γίνει βίωμα σε όλους τους καταναλωτές ότι έχουν δικαιώματα (τα οποία πρέπει να γνωρίζουν, αν θέλουν να είναι ενημερωμένοι και να ανήκουν στην κατηγορία των ενεργών καταναλωτών) και ότι υπάρχουν φορείς, στους οποίους μπορούν να απευθυνθούν. Η σωστή ενημέρωση θα αποτελέσει τον πιο σημαντικό παράγοντα, ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν αυτά που αυτοδικαίως δικαιούνται.