Η επιχειρηματικότητα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Χλιάπα, Αναστασία
Είναι φανερό ότι τα τελευταία χρόνια η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα παρουσιάζει ποσοτική και ποιοτική βελτίωση. Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις οποιασδήποτε μορφής και ιδιαίτερα μικρού και μεσαίου μεγέθους, ιδρύονται, αναπτύσσονται και εξελίσσονται φυσιολογικά. Η όλη προσπάθεια έναρξης μιας επιχείρησης ξεκινάει από την λεγάμενη επιχειρηματική ιδέα, δηλαδή στην ιδέα στην οποία θα στηριχθεί όλος ο σχεδιασμός και η μορφή της νέας επιχείρησης. Η περιγραφή της επιχειρηματικής ιδέας ακολουθεί εκ παραλλήλου και υποβοηθά την διαδικασία αυτογνωσίας. Είναι άλλωστε λογικό ότι η αρχική, ακατέργαστη επιχειρηματική ιδέα ως κινητήρια δύναμη και άξονας της έμπνευσης του νέου επιχειρηματία είναι και κατεξοχήν προϊόν της δικής του φαντασίας, φιλοδοξίας και προσωπικότητας. Έτσι ο κάθε νέος επιχειρηματίας θα πρέπει προτού προχωρήσει στη δημιουργία της νέας του επιχείρησης να ετοιμάσει ένα επιχειρηματικό σχέδιο, που στόχος του θα είναι να αναλύσει την υπάρχουσα κατάσταση ( αγορά, καταναλωτές ) και να καθοδηγήσει τις ενέργειες των μελών -στελεχών της επιχείρησης προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και τακτικές.