E-commerce ελληνικών επιχειρήσεων: προοπτικές, τάσεις και ευκαιρίες
Καφαλούκου, Μαρίνα
Η παρούσα μελέτη στηριζόμενη σε μία εκτενή βιβλιογραφική έρευνα τόσο της ελληνικής, όσο και της διεθνούς βιβλιογραφίας χωρίζεται σε πέντε βασικά μέρη προκειμένου να προσεγγίσει το ζήτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα. Αρχικά γίνεται μία προσπάθεια εννοιολογικής προσέγγισης και αποσαφήνισης των όρων ηλεκτρονικό εμπόριο και ηλεκτρονικό επιχειρείν, ακολουθεί μία σύντομη ιστορική αναδρομή ώστε να γίνει κατανοητό πως φθάσαμε στο σημείο που είμαστε σήμερα στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών, τα μέσα και οι ενέργειες που πραγματοποιούνται καθώς και η παράθεση της ισχύουσας νομοθεσίας. Εν συνεχεία παρατίθενται αναλυτικά οι διάφορες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, οι ενέργειες και οι στόχοι που περιλαμβάνουν. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται μία προσπάθεια κατανόησης των τρόπων με τον οποίο προβάλλονται τα ηλεκτρονικά καταστήματα στο διαδίκτυο και τις στρατηγικές του ηλεκτρονικού marketing. Ακολουθεί παράθεση τόσο των πλεονεκτημάτων όσο και των μειονεκτημάτων του ηλεκτρονικού εμπορίου προς τους καταναλωτές και προς τις επιχειρήσεις και τέλος θα μας απασχολήσει η περίπτωση της Ελλάδας. Αναλύοντας τα παρόντα οικονομικά δεδομένα και τα στοιχεία όπως προκύπτουν από τη βιβλιογραφία για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε τις νέες τάσεις της αγοράς και να διακρίνουμε τις νέες ευκαιρίες που προκύπτουν.