Εφαρμογή του ISO 9001:2008 σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών
Γκατζούνη, Καλλιόπη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία πραγματεύεται θέματα που αφορούν την ποιότητα των υπηρεσιών και τα συστήματα διαχείρισης και συγκεκριμένα το ISO 9001:2008 προσπαθώντας να διερευνήσει την προοπτική που δίνει η εφαρμογή του στις επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Η ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών είναι θέμα που απασχολεί τόσο τους πελάτες όσο και τους εργαζόμενους, μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών, ενός εργοστασίου παραγωγής, μίας τράπεζας κ.τ.λ. Γι’ αυτό τον λόγο η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας προσπαθεί να κατευθύνει αρχικά την διεύθυνση μιας επιχείρησης και έπειτα μαζικά ολόκληρο το προσωπικό της έτσι ώστε να υπάρξουν καλύτερα αποτελέσματα σε θέματα ποιότητας και εξυπηρέτησης πελατών. Όλα αυτά λοιπόν οδηγούν στην αναγκαιότητα εφαρμογής ενός συστήματος που δεν είναι άλλο από το ISO 9001:2008. Το ISO είναι ένα σύστημα το οποίο περιγράφει τις απαιτήσεις για Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας. Οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί σήμερα πρέπει να εργαστούν μέσα στα πλαίσια ενός συστήματος διοίκησης ποιότητας, αν θέλουν να παράγουν ποιοτικά προϊόντα και ποιοτικές παρεχόμενες υπηρεσίες. Επιπλέον, δεν πρέπει να διατείνονται μόνο ότι έχουν προϊόντα ποιότητας, αλλά πρέπει παράλληλα να το αποδεικνύουν ότι είναι ικανές να παράγουν αυτά τα προϊόντα.