Στάσεις και απόψεις των Θεσσαλονικέων για την κατανάλωση αλλαντικών
Καπερώνη, Φωτεινή
Το ερώτημα, που οφείλει να θέσει ο σύγχρονος άνθρωπος στον εαυτό του, είναι αν η καταναλωτική διαφήμιση παρέχει επαρκείς πληροφορίες για τα αγαθά, αν η οικονομική λειτουργία της είναι τόσο ζωτική ώστε να μην μπορεί να καταργηθεί και τέλος ποιος τελικά ωφελείται από τη διαφήμιση των καταναλωτικών αγαθών: το σύνολο της κοινωνίας ή μια μικρή μερίδα μεγάλων βιομηχάνων και εταιρειών. Οι άνθρωποι που ασκούν κριτική στη διαφήμιση, προβάλλουν το επιχείρημα ότι οι διαφημίσεις δημιουργούν πλασματικές επιθυμίες και ενθαρρύνουν την παραγωγή και την κατανάλωση αγαθών ασυμβίβαστων με την εκπλήρωση των αυθεντικών και επειγουσών αναγκών του. Ισχυρίζονται επίσης ότι οι διαφημίσεις υπονοούν ότι τα αγαθά αυτά αποτελούν τη μοναδική οδό προς την κοινωνική επιτυχία και ευτυχία, και ότι τέλος η καταναλωτική οικονομία αποσπά τους πόρους από κοινωνικά χρήσιμες και ανθρώπινες ανάγκες και κάνει τους ανθρώπους άπληστους, υλιστές και σπάταλους.