Καινοτόμα προϊόντα - ιδέες από νέες επιχειρήσεις τροφίμων
Μπουτουράκη, Χριστοφίλλη Γ.
Κοσμίδου, Ευγενία Α.
Τα τελευταία χρόνια, το ευρύτερο πλαίσιο του επιχειρηματικού τομέα γνωρίζει σημαντικές αλλαγές και εξελίξεις. Η ταχύτητα με την οποία πραγματοποιούνται αυτά τα γεγονότα, θέτουν νέους όρους στις επιχειρήσεις. Το γενικότερο κλίμα απεικονίζει νέες τάσεις στις οποίες ο επιχειρηματικός κόσμος θα πρέπει να ανταποκριθεί, σηματοδοτώντας ότι όρος της ανάπτυξης θα πρέπει να βρίσκεται στον πυρήνα των επιχειρήσεων. Τα σύγχρονα δεδομένα του οικονομικού περιβάλλοντος καθιστούν πρωταρχικής σημασίας την ανάγκη προσαρμογής στο περιβάλλον αποσκοπώντας στην ανάπτυξη. Στην πραγματικότητα την τρέχουσα περίοδο οι περισσότερες επιχειρήσεις ενδιαφέρονται αποκλειστικά στην μείωση του κόστους και στην συνέχιση της λειτουργίας (Gerybadze et al. 2010).
Αντιθέτως, η αποτελεσματική προσαρμογή μπορεί να επιτευχθεί μέσω του προσανατολισμού της στρατηγικής της δίνοντας έμφαση σε παράγοντες που συνδέονται και δύναται να επιφέρουν ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, ο όρος της ανάπτυξης των επιχειρήσεων λογίζεται ως ένα είδος προσέγγισης που χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις προκειμένου να πραγματοποιήσουν τους επιδιωκόμενους στόχους και σκοπούς. Παράλληλα, αποτελεί έναν θεμελιώδη παράγοντα που προσανατολίζεται στη δημιουργία του πλούτου των επιχειρήσεων, καθώς παρέχει τις μεθόδους με τις οποίες οι δημιουργικές και καινοτόμες ιδέες μέσα από τις οποίες ξεκίνησε μία επιχείρηση, μεταφράζονται σε κάποιο είδος πρακτικής δράσης (Coade 2001).
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναλυθεί η έννοια της «καινοτομίας», ενώ παράλληλα θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση καινοτόμων επιχειρήσεων που υπάρχουν στην Ελλάδα.