Στόχοι του παρόντος συγγράμματος είναι να εξηγήσει τις αρχές, μεθόδους και διαδικασίες του στρατηγικού προγραμματισμού, να τονίσει τον κεντρικό ρόλο της έννοιάς του στα επίπεδα διοίκησης, να παρουσιάσει τα διάφορα εργαλεία και μεθόδους ανάλυσης της παρούσας κατάστασης που αντιμετωπίζει η επιχείρηση και με βάση την οποία εντοπίζονται οι ευκαιρίες / απειλές, αλλά και οι δυνατότητες / αδυναμίες της, επίσης να παρουσιάσει τους στόχους που απορρέουν από την παραπάνω ανάλυση, καθώς και τις γενικότερες στρατηγικές που χρησιμοποιούνται ανάλογα με τη θέση της επιχείρησης στην αγορά και τους στόχους της. Επιπρόσθετα, τονίζει τόσο τη σημασία του συστήματος πληροφοριών για την επιχείρηση διεθνούς δράσης, όσο και της εξαγωγικής πρόγνωσης και επιλογής μεθόδου στις αγορές του εξωτερικού