Στη σύγχρονη εποχή, η εκτεταμένη χρήση του Διαδικτύου σηματοδοτεί όχι μόνο τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας, αλλά και τις κοσμογονικές αλλαγές στο δημοσιογραφικό κλάδο. Με αφορμή τον πρόδηλο μετασχηματισμό του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και τις νέες ανάγκες που αυτό αντιμετωπίζει, η παρούσα εργασία φιλοδοξεί να διαφωτίσει τον αναγνώστη σχετικά με τις συνθήκες και τις ανάγκες που οδήγησαν τη δημοσιογραφία στο «επόμενα βήμα» της και να δώσει κάποιες πειστικές απαντήσεις σχετικά με το βαθμό της επίδρασης του Διαδικτύου στη Δημοσιογραφία, καθώς και με το πώς μπορεί να βελτιωθεί η σχέση του σύγχρονου δημοσιογράφου με αυτό.
Η εργασία περιλαμβάνει θεωρητικό και εμπειρικό μέρος. Στο πρώτο, συγκεντρώνει στοιχεία εκτεταμένης βιβλιογραφικής έρευνας, ενώ στο δεύτερο παρουσιάζει και αναλύει τα αποτελέσματα ποσοτικής στατικής έρευνας, η οποία διενεργήθηκε με τη συμμετοχή επαγγελματιών δημοσιογράφων. Η στατιστική ανάλυση των δεδομένων έγινε με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστικού προγράμματος SPSS (Statistical Package for Social Sciences) και συγκεκριμένα με την έκδοση IBM SPSS Statistics. Τα δεδομένα ομαδοποιούνται συνοπτικά σε πίνακες, ώστε να διευκολυνθεί η εύληπτη παρουσίασή τους.
Η εξαγωγή συμπερασμάτων γίνεται μετά από συσχέτιση των τελικών δεδομένων με τη θεωρητική προσέγγιση που προηγείται στην εργασία. Τα συμπεράσματα ανοίγουν το δρόμο για την εγκαθίδρυση της άποψης ότι, το Διαδίκτυο ήρθε και θα παραμείνει στη δημοσιογραφία ως κινητήριος μοχλός της και ως αφορμή για τη διαρκή εξέλιξή του.