In a survey conducted on a sample of 138 teachers in secondary education of the Prefecture of Thessaloniki we studied the relation of the dimensions of burnout with perceptions of their self-efficacy in teaching, classroom management, interpersonal relations, student mobilization, professional development, assumption of responsibility, implementation of extracurricular activities, and job satisfaction. The questionnaire was a research tool. Using checks X2, t-test, one way ANOVA, multiple regression, Pearson, multinomial logistic regression we showed that part of the dimensions of burnout and self-efficacy significantly correlate with each other and with the demographic characteristics (gender, age, experience, type of school, studies, position).
Σε έρευνα που διεξήχθη σε δείγμα 138 εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Θεσσαλονίκης μελετήσαμε τη σχέση των διαστάσεων της επαγγελματικής εξουθένωσης με τις αντιλήψεις της αυτο-αποτελεσματικότητάς τους στη διδασκαλία, στη διαχείριση της τάξης, στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην κινητοποίηση μαθητών, στην επαγγελματική εξέλιξη, στην ανάληψη ευθυνών, στην υλοποίηση δραστηριοτήτων εκτός μαθήματος και την επαγγελματική ικανοποίηση. Το ερωτηματολόγιο αποτέλεσε το ερευνητικό εργαλείο. Mε τη βοήθεια των ελέγχων X2, t-τεστ, μονοπαραγοντική ανάλυση διακύμανσης, συντελεστή συσχέτισης Pearson, πολλαπλή παλινδρόμηση, διατακτική παλινδρόμηση δείξαμε ότι μέρος των διαστάσεων της εξουθένωσης και της αυτοαποτελεσματικότητας σχετίζεται σημαντικά μεταξύ τους, αλλά και με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά (φύλο, ηλικία, εμπειρία, τύπο σχολείου, σπουδές, θέση).
Πίνακες, διαγράμματα