Adult Education and Community. Application of Community Education in a school of Athens.

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*



Εκπαίδευση Ενηλίκων και Κοινότητα. Εφαρμογή της Κοινοτικής Εκπαίδευσης σε ένα σχολείο της Αθήνας.
Adult Education and Community. Application of Community Education in a school of Athens.

Νικολοπούλου, Ελευθερία

Παπαγεωργίου, Ήρα
Βαϊκούση, Δανάη

Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση του ρόλου των εκπαιδευτών ενηλίκων στη συγκρότηση ενός προγράμματος Κοινοτικής Εκπαίδευσης, σε ένα σχολείο της Αθήνας, καθώς και της αποτελεσματικότητας του συγκεκριμένου προγράμματος στη ζωή των μελών της κοινότητας. Η απελευθερωτική Κοινοτική Εκπαίδευση, ως μία δημοκρατική προσέγγιση, που εντάσσεται στο πεδίο της εκπαίδευσης ενηλίκων, μέσα από συγκεκριμένες πρακτικές, στοχεύει στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων. Εφαρμογές κοινοτικής εκπαίδευσης, που περικλείουν χαρακτηριστικά της απελευθερωτικής εκπαίδευσης ενηλίκων, αναπτύσσονται σε μεγάλο βαθμό στον ευρωπαϊκό και διεθνή χώρο. Η δυνατότητα εφαρμογής αντίστοιχων προγραμμάτων και στον ελληνικό χώρο, καθώς δεν εντοπίζονται άλλες ανάλογες προσπάθειες, αποτέλεσε το έναυσμα για την εκπόνηση της παρούσας μελέτης. Μέσα από τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα, τα οποία αφορούν στον ρόλο, που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτές ενηλίκων της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, στην υλοποίηση των δράσεων του προγράμματος κοινοτικής εκπαίδευσης και στην αποτελεσματικότητα των δράσεων αυτών. Τα ευρήματα της έρευνας οδήγησαν σε ορισμένες βασικές διαπιστώσεις. Οι εκπαιδευτές, που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο πρόγραμμα υπηρετούν έναν κοινό στόχο, να συμβάλλουν με τη δράση τους στη διαμόρφωση μίας κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς. Οι εκπαιδευτικές αρχές, που εφαρμόζουν, συνάδουν με τις αξίες της Κριτικής προσέγγισης και τις αρχές της Κοινοτικής Εκπαίδευσης. Η εφαρμογή των δράσεων έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός χώρου επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης και αλληλοϋποστήριξης, όπου τα άτομα αναζητούν από κοινού λύσεις στα ζητήματα, που τους απασχολούν. Το πρόγραμμα συμβάλει στην ενδυνάμωση των συμμετεχόντων, στην κινητοποίησή τους και στη συμμετοχή τους σε κοινωνικές δράσεις, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής τους και την ανάπτυξη της ευρύτερης κοινότητας.
The object of this study is to investigate the role of adults’ educators in the conception and institution of a community education program in an Athens school, and to evaluate its impact in the lives the community. As a democratic approach, liberating community education applied to the field of adults’ education aims, through specific practices, to alleviate social inequalities. Encompassing characteristics of liberating adults’ education, community education applications are widely developed in Europe and internationally. Given the lack of equivalent programs in Greece, their potential implementation has acted as a motive for the elaboration of the present study. The research questions we attempt to answer via qualitative research focus on the role played by the adults’ educators of the school under study in the implementation of the program’s actions of community education as well as the evaluation of their effectiveness. The research findings have led to some key implications. The instructors participating in this program serve the common goal of contributing with their actions to the process of creating of a society without exclusion. The applied educational tenets are in accordance with the values of the Critical approach and the principles of community education. The implementation of the actions creates a space of communication, interaction and mutual support, where persons jointly look for solutions to the issues that concern them. The program contributes to the participants’ empowerment, to their mobilization and participation in social actions, aiming at improving their living conditions and developing the wider community.
Περιέχει πίνακες.

Διπλωματική Εργασία / Thesis

Εκπαίδευση Ενηλίκων
Critical Approach
Κοινότητα
Κοινοτική Εκπαίδευση
Κριτική προσέγγιση
Adult Education
Community Education
Community


Ελληνική γλώσσα

2017-10-04T11:15:45Z
2017-09-24

https://apothesis.eap.gr/handle/repo/35379

Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο / Hellenic Open University

188
2
62





*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.