Εντονες οι αντιδράσεις για τη δεύτερη ξένη γλώσσα

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

Εντονες οι αντιδράσεις για τη δεύτερη ξένη γλώσσα

ΛΑΚΑΣΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

Εντονες οι αντιδράσεις για τη δεύτερη ξένη γλώσσα Νέες συγχωνεύσεις σχολείων προανήγγειλε n υφυπουργός Παιδείαε κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, απαντώνταε σε ερώτηση βουλευτών. «Στόχοε είναι και την επόμενη χρονιά να πάμε σε νέο κύκλο συνενώσεων και να έχουμε εξαθέσια δημοτικά σχσ λεία. Δηλαδή, σχολεία όπου κάθε τάξη θα έχει τον δάσκαλο τα και όχι tvas δάσκαλοε να διδάσκει τρεΐ3 και τέσσεριε τάξειε ταυτόχρονα», δήλωσε. 0a πρόκειται για το δεύτερο κύμα συνενώσεων, καθώε otctos Ελάχιστες προσλήψεις συμβασιούχων σε ΑΕΙ Με το σταγονόμετρο θα γίνουν οι προσλήψεις συμβασιούχων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ για την επόμενη χρονιά, ενώ κόβονται οι προσλήψεις συμβασιούχων -πλην ειδικά αιτιολογημένων εξαιρέσεων- σε Τμήματα με πάνω από 25 (εάν πρόκειται για πανεπιστημιακά) και 15 μόνιμους καθηγητές (για ΤΕΙ). Οπως είπε ο υφ. Παιδείας κ. l. Πανάρετος, για την αξιολόγηση των αιτημάτων πρόσληψης συμβασιούχων, κάθε ΑΕΙ πρέπει να δηλώσει τον αριθμό των μονίμων του Τμήματος, τα μαθήματα που θα διδάξει ο συμβασιούχος, τις ώρες διδασκαλίας του κ. ά. Η απόφαση προκάλεσε οξείες αντιδράσεις. «Πώς θα αξιολογηθούν οι ανάγκες των ΑΕΙ; Υπάρχει επιτροπή αξιολογητών ή ο υφυπουργός γνωρίζει όλα τα γνωστικά αντικείμενα;» ανέφερε στην «Κ» n γ. γ. της ΠΟΣΔΕΠ κ. Ε. Μπουρνόβα. «Στα ΤΕΙ οι συμβασιούχοι αποτελούν έως το 70% του προσωπικού. Εάν ισχύσει n απόφαση, τα μισά μαθήματα δεν θα γίνονται» δήλωσε ο πρόεδρος της ΟΣΕΠ κ. l. Τσάκνης. Οξύτατη ήταν n αντίδραση του προέδρου του ΤΕΙ Αθηνών κ. Δ. Νίνου. «Στα 37 Τμήματα του ΤΕΙ 515 μόνιμοι διδάσκοντες καλύπτουν 6.500 ώρες την εβδομάδα. Πώς θα καλυφθούν οι επιπλέον 15.000 ώρες;» είπε στην «Κ» ο κ. Νίνος. ανακοινώθηκε σχέδιο συγχώνευσα 1.933 σχολείων σε 877 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Είναι n καλύτερη παιδαγωγικά επιλογή», είπε χθε5 στην «Κ» n κ. Χριστοφιλοπούλου. Την ίδια στιγμή κορυφώνονται οι αντιδράσει για την απόφαση του υπουργείου να ορίσει αποκλειστικά μία δεύτερη ξένη γλώσσα σε κάθε Γυμνάσιο, καταργώνταε τη δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν μία εκ των Γαλλικών, Γερμανικών, Ιταλικών και Ισπανικών. Για το θέμα χθες n κ. Χριστοφιλοπούλου είχε συνάντηση με tous εκπροσώπουε των Συλλόγων Καθηγητών Γαλλικήε και Γερμανικά Γλώσσαε. Ειδικότερα, για την επιλογή β' ξένα γλώσσαε θα ληφθεί υπόψη n ύπαρξη οργανικής θέσα εκπαιδευτικού στο σχολείο. Εάν δεν υπάρχει ή υπάρχουν περισσότερε5 Tns yaas διαφορετικών ειδικοτήτων θα επιλεγεί n γλώσσα που επιθυμεί n πλειοψηφία. Την απόφαση για την κατανομή των γλωσσών 0a λάβουν έωε 24/6 οι Περιφερειακοί Διευθυντέε Εκπαίδευσα. Οι μαθητέε Tns επόμενα B' και Γ' Γυμνασίου, που διδάχτηκαν σα προηγούμενε5 τάξετϊ διαφορετική γλώσσα από αυτή που θα επιλεγεί, θα μπορούν να συνεχίσουν τη γλώσσα εφόσον υπάρχει τμήμα με 15 μαθητέε. Αλλιαν είτε θα απαλλαγούν είτε 0a πάρουν μετεγγραφή σε κοντινό Γυμνάσιο, όπου θα διδάσκεται n ξένη γλώσσα που έχουν διδαχθεί. Η απόφαση προκάλεσε tis αντιδράσει Tns ΟΛΜΕ και Tns ΠΑΣΚ Καθηγητών, αλλά και των συλλόγων καθηγητών ξένων γλωσσών, καθώε 1.000, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ, θα αναγκασθούν να αλλάξουν σχολείο. Με βάση tis έωε τώρα δηλώσει συνταξιοδότησα, την 1/9/2011 0a υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση 3.132 καθηγητέε Γαλλικών και 1.747 Γερμανικών. Στα Γυμνάσια το 2009-10 τα Γαλλικά επέλεξαν 150.701 μαθητέε και τα Γερμανικά 140.844. Σύμφωνα με τον σύλλογο καθηγητών Ιταλικών, υπάρχουν μόνο 32 μόνιμοι καθηγητέε Ιταλικών, αλλά φέtos 7.000 μαθητέε είχαν επιλέξει τα Ιταλικά, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καθηγητήε για το μάθημα. αποστολοσ λακασασ Εντονες οι αντιδράσεις για τη δεύτερη ξένη γλώσσα αποστολοσ λακασασ

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-07
2011-06-07T07:30:13Z


Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.