Η Ιατρική Απόβαση βάζει τον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού ιατρού

This item is provided by the institution :
Agricultural University of Athens   

Repository :
Digital Repository of Agricultural University of Athens   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Η Ιατρική Απόβαση βάζει τον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού ιατρού

Η Ιατρική Απόβαση βάζει ιον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού ιατρού 1Πότε προέκυψε n ιδέα για την Καλοκαιρινή Ιατρική Απόβαση; To πρόγραμμα ξεκίνησε το 1997. Οι ανάγκες των Κέντρων Υγείας των ακριτικών νησιών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε συνδυασμό με την ιδέα της άσκησης της πρωτοβάθμιας ιατρικής οδήγησαν στον σχεδιασμό και την υλοποίησή του. 2Ποια n αφορμή; Η περιγραφή εμπειριών από τα πρώτα μέλη της ΕΕΦΙΕ που είχαν βοηθήσει εθελονηκά το καλοκαίρι σε Κέντρα Υγείας. Αργότερα, εξελίχθηκε στον σημερινό θεσμό. 3Πόσοι φοιτητές συμμετέχουν κάθε χρόνο; Κυμαίνονται από 132 έως 250, ανάλογα με τις θέσεις που διατίθενται. 4Ποια τα κριτήρια συμμετοχής; Βασική προϋπόθεση είναι n συμπλήρωση του 4ου έτους της Ιατρικής και να είναι μέλη της ΕΕΦΙΕ. 5Ποιες οι ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων; Οι αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα συμπληρώνονται στο 2o δεκαήμερο του Ιουνίου. Η διαδικασία 0a ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες στην ιστοσελίδα μας: eefie.org. 60 τρόπος επιλογής; Μέχρι πέρυσι κάθε φοιτητής συμπλήρωνε αίτηση, όπου σημείωνε τους προορισμούς της επιλογής του. Υστερα από κλήρωση ανά ιατρική σχολή, οι αιτήσεις από τα επτά παραρτήματα στην Ελλάδα συλλέγονταν και γινόταν κεντρική κατανομή ανάλογα με τη δυναμική του κάθε τμήματος. Φέτος εξετάζεται το ενδεχόμενο της ηλεκτρονικής συλλογής αιτήσεων και κλήρωσης* 7Η συνολική διάρκεια του προγράμματος; Η διάρκεια για κάθε φοιτητή; To πρόγραμμα διαρκεί 40 ημέρες (από 20 Ιουλίου έως και 30 Αυγούστου), ενώ κάθε φοιτητής προσφέρει εθελοντικά για οκτώ ημέρες. 8Πόσοι είναι οι προορισμοί φέτος; Οι προορισμοί αναμένονται να είναι 18-19. Η επίσημη παρουσίασή τους θα γίνει σύντομα. 9Πόσοι και ποιοι τοπικοί φορείς σας βοηθούν; Φέτος, το πρόγραμμα βασίζεται σε ένα πολυπαραγοντικό μοντέλο υποστήριξης, στο οποίο συμμετέχουν οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διοικήσεις Κέντρων Υγείας, κοινωνικοί φορείς (όπως γηροκομεία), ιδιώτες που παρέχουν στέγη και n Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς. 1 Γ\ Με ποιους τρόπους 1 ν/ συμβάλλουν; Με την παροχή διαμονής και κάποιες φορές σίτισης για τους εθελοντές φοιτητές. II Ποια τα βασικά καθή1 κοντά των φοιτητών; Ανάλογα και με τις γνώσεις και δεξιότητές τους καλούνται να αναλάβουν όλες τις βασικές ιατρικές πράξεις: λήψη ιστορικού, κλινική εξέταση, αιμοληψίες, συρραφή τραυμάτων κ.ά. 1 Ο Ποιες οι βασικότερες 1 L* ανάγκες στα νησιά; Κατά γενική ομολογία, τα Κέντρα Υγείας - ιδιαίτερα των μεγαλυτέρων νησιών - είναι στελεχωμένα επαρκώς. Οι ελλείψεις αφορούν κυρίως τα αναλώσιμα και το «εξειδικευμένο» ιατρικό προσωπικό. 1 Q Ποιοι οι στόχοι της 1Ο Απόβασης 2011; Φιλοσοφία της Απόβασης 2011 είναι n εκπαίδευση και ο εθελοντισμός. To πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δυο απλές σχεδιαστικές παραμέτρους: την προετοιμασμένη άφιξη του φοιτητή στο Κέντρο Υγείας και την εκμάθηση της πρωτοβάθμιας ιατρικής. Σκοπός μας είναι να βάλουμε τον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού γιατρού. 1 A Ποιοι όσον αφορά το 1 T! εκπαιδευτικό κομμάτι; Ο φοιτητής μαθαίνει να ασκεί την πρωτοβάθμια ιατρική χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά μέσα και n Απόβαση αποτελεί ιδανικό περιβάλλον για αυτό. Στην ουσία, χρειάζεται να κάνεις διάγνωση χρησιμοποιώντας μόνο το ιστορικό του ασθενούς, την κλινική εξέταση και το στηθοσκόπιό σου. 1 C Ποια τα προσωπικά 1 κ) οφέλη για τον φοιτητή; Κανείς δεν μπορεί να λησμονήσει το γεγονός της παροχής εθελοντικής υπηρεσίας, που είναι απόλυτα συνυφασμένο με την ιατρική ως επιστήμη. Πρόκειται για ένα είδος δημιουργικών και οικονομικών διακοπών που μας προϊδεάζουν για τη συνέχεια μετά το πτυχίο. 1 /? Πόσο αυτό βοη10 θά στην αναζήτηση δουλειάς; Η συμμετοχή στην Απόβαση εκτιμάται περισσότερο ως εμπειρία. Παρ' όλα αυτά, είναι μία προϋπηρεσία που μπορεί να συμπεριληφθεί στο βιογραφικό μας. 1 *7 Υπάρχουν και άλλες 1 f παρόμοιες με τη δική σας - πρωτοβουλίες; Δεν υπάρχουν, ωστόσο πραγματοποιούνται άλλες αξιόλογες εθελοντικές προσπάθειες συμμετοχής φοιτητών σε Κέντα Υγείας περιοχών. 1 Q Τα δικά σας συμπερά10 σματα; Η καθολική αποδοχή και n διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση (περίπου 500 αιτήσεις ετησίως με αύξηση 20% ανά έτος) δείχνουν το ενδιαφέρον και το αντίκρυσμα που έχει το πρόγραμμα στους φοιτητές Ιατρικής. „ 1 Γ\ Ποιες οι μελλοντικές 1 %) προοπτικές του εγχειρήματος; Φέτος προσθέσαμε ένα θεω^ ρητικό, προπαρασκευαστικό στάδιο εκπαίδευσης και ένα: πρακτικό σεμινάριο συρραφής τραύματος. Απώτερος στόχος είναι n ολοκληρωμένη οργά! νωση μίας «κλινικής επαφής* στα Κέντρα Υγείας, ουσιαστί' κής σημασίας για την ιατρική εκπαίδευση των φοιτητών. Ο Λ Τι κερδίσατε ο ίδιος -* la \3 απθ την εμπειρία στο πρόγραμμα; Με τρεις λέξεις: εκπαίδευση,, αίσθημα προσφοράς, αναψυχή, i! ΗΜΟΥΝ ΚΙ ΕΓΩ ΕΚΕΙ r 20 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΙΔΕΡΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Η Καλοκαιρινή Ιατρική Απόβαση φοιτητών Ιατρικής πραγματοποιείται φέτος από 20 Ιουλίου έως και 30 Αυγούστου σε 19 νησιά. Η συμμετοχή είναι εθελοντική με σκοπό την εξάσκη- , on tous στην πρωτοβάθμια ιατρική. «Τα καθημερινά καθήκοντα περιλαμβάνουν κλινική εξέταση ασθενών, αιμοληψίε5 και συρραφή τραυμάτων με απώτερο στόχο την εξυπηρέτηση των ασθενών στα Κέντρα Υγείας», λέει ο πρόεδρος της ΕΕΦΙΕ Μιχάλης Σιδερής. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: κατερινα βουτσινα Η Ιατρική Απόβαση βάζει ιον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού ιατρού 1Πότε προέκυψε n ιδέα για την Καλοκαιρινή Ιατρική Απόβαση; To πρόγραμμα ξεκίνησε το 1997. Οι ανάγκες των Κέντρων Υγείας των ακριτικών νησιών κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε συνδυασμό με την ιδέα της άσκησης της πρωτοβάθμιας ιατρικής οδήγησαν στον σχεδιασμό και την υλοποίησή του. 2Ποια n αφορμή; Η περιγραφή εμπειριών από τα πρώτα μέλη της ΕΕΦΙΕ που είχαν βοηθήσει εθελονηκά το καλοκαίρι σε Κέντρα Υγείας. Αργότερα, εξελίχθηκε στον σημερινό θεσμό. 3Πόσοι φοιτητές συμμετέχουν κάθε χρόνο; Κυμαίνονται από 132 έως 250, ανάλογα με τις θέσεις που διατίθενται. 4Ποια τα κριτήρια συμμετοχής; Βασική προϋπόθεση είναι n συμπλήρωση του 4ου έτους της Ιατρικής και να είναι μέλη της ΕΕΦΙΕ. 5Ποιες οι ημερομηνίες υποβολής αιτήσεων; Οι αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα συμπληρώνονται στο 2o δεκαήμερο του Ιουνίου. Η διαδικασία 0a ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες στην ιστοσελίδα μας: eefie.org. 60 τρόπος επιλογής; Μέχρι πέρυσι κάθε φοιτητής συμπλήρωνε αίτηση, όπου σημείωνε τους προορισμούς της επιλογής του. Υστερα από κλήρωση ανά ιατρική σχολή, οι αιτήσεις από τα επτά παραρτήματα στην Ελλάδα συλλέγονταν και γινόταν κεντρική κατανομή ανάλογα με τη δυναμική του κάθε τμήματος. Φέτος εξετάζεται το ενδεχόμενο της ηλεκτρονικής συλλογής αιτήσεων και κλήρωσης* 7Η συνολική διάρκεια του προγράμματος; Η διάρκεια για κάθε φοιτητή; To πρόγραμμα διαρκεί 40 ημέρες (από 20 Ιουλίου έως και 30 Αυγούστου), ενώ κάθε φοιτητής προσφέρει εθελοντικά για οκτώ ημέρες. 8Πόσοι είναι οι προορισμοί φέτος; Οι προορισμοί αναμένονται να είναι 18-19. Η επίσημη παρουσίασή τους θα γίνει σύντομα. 9Πόσοι και ποιοι τοπικοί φορείς σας βοηθούν; Φέτος, το πρόγραμμα βασίζεται σε ένα πολυπαραγοντικό μοντέλο υποστήριξης, στο οποίο συμμετέχουν οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, διοικήσεις Κέντρων Υγείας, κοινωνικοί φορείς (όπως γηροκομεία), ιδιώτες που παρέχουν στέγη και n Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς. 1 Γ\ Με ποιους τρόπους 1 ν/ συμβάλλουν; Με την παροχή διαμονής και κάποιες φορές σίτισης για τους εθελοντές φοιτητές. II Ποια τα βασικά καθή1 κοντά των φοιτητών; Ανάλογα και με τις γνώσεις και δεξιότητές τους καλούνται να αναλάβουν όλες τις βασικές ιατρικές πράξεις: λήψη ιστορικού, κλινική εξέταση, αιμοληψίες, συρραφή τραυμάτων κ.ά. 1 Ο Ποιες οι βασικότερες 1 L* ανάγκες στα νησιά; Κατά γενική ομολογία, τα Κέντρα Υγείας - ιδιαίτερα των μεγαλυτέρων νησιών - είναι στελεχωμένα επαρκώς. Οι ελλείψεις αφορούν κυρίως τα αναλώσιμα και το «εξειδικευμένο» ιατρικό προσωπικό. 1 Q Ποιοι οι στόχοι της 1Ο Απόβασης 2011; Φιλοσοφία της Απόβασης 2011 είναι n εκπαίδευση και ο εθελοντισμός. To πρόγραμμα αναπτύσσεται σε δυο απλές σχεδιαστικές παραμέτρους: την προετοιμασμένη άφιξη του φοιτητή στο Κέντρο Υγείας και την εκμάθηση της πρωτοβάθμιας ιατρικής. Σκοπός μας είναι να βάλουμε τον φοιτητή στον ρόλο του αγροτικού γιατρού. 1 A Ποιοι όσον αφορά το 1 T! εκπαιδευτικό κομμάτι; Ο φοιτητής μαθαίνει να ασκεί την πρωτοβάθμια ιατρική χωρίς ιδιαίτερα τεχνικά μέσα και n Απόβαση αποτελεί ιδανικό περιβάλλον για αυτό. Στην ουσία, χρειάζεται να κάνεις διάγνωση χρησιμοποιώντας μόνο το ιστορικό του ασθενούς, την κλινική εξέταση και το στηθοσκόπιό σου. 1 C Ποια τα προσωπικά 1 κ) οφέλη για τον φοιτητή; Κανείς δεν μπορεί να λησμονήσει το γεγονός της παροχής εθελοντικής υπηρεσίας, που είναι απόλυτα συνυφασμένο με την ιατρική ως επιστήμη. Πρόκειται για ένα είδος δημιουργικών και οικονομικών διακοπών που μας προϊδεάζουν για τη συνέχεια μετά το πτυχίο. 1 /? Πόσο αυτό βοη10 θά στην αναζήτηση δουλειάς; Η συμμετοχή στην Απόβαση εκτιμάται περισσότερο ως εμπειρία. Παρ' όλα αυτά, είναι μία προϋπηρεσία που μπορεί να συμπεριληφθεί στο βιογραφικό μας. 1 *7 Υπάρχουν και άλλες 1 f παρόμοιες με τη δική σας - πρωτοβουλίες; Δεν υπάρχουν, ωστόσο πραγματοποιούνται άλλες αξιόλογες εθελοντικές προσπάθειες συμμετοχής φοιτητών σε Κέντα Υγείας περιοχών. 1 Q Τα δικά σας συμπερά10 σματα; Η καθολική αποδοχή και n διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση (περίπου 500 αιτήσεις ετησίως με αύξηση 20% ανά έτος) δείχνουν το ενδιαφέρον και το αντίκρυσμα που έχει το πρόγραμμα στους φοιτητές Ιατρικής. „ 1 Γ\ Ποιες οι μελλοντικές 1 %) προοπτικές του εγχειρήματος; Φέτος προσθέσαμε ένα θεω^ ρητικό, προπαρασκευαστικό στάδιο εκπαίδευσης και ένα: πρακτικό σεμινάριο συρραφής τραύματος. Απώτερος στόχος είναι n ολοκληρωμένη οργά! νωση μίας «κλινικής επαφής* στα Κέντρα Υγείας, ουσιαστί' κής σημασίας για την ιατρική εκπαίδευση των φοιτητών. Ο Λ Τι κερδίσατε ο ίδιος -* la \3 απθ την εμπειρία στο πρόγραμμα; Με τρεις λέξεις: εκπαίδευση,, αίσθημα προσφοράς, αναψυχή,

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-08T07:30:19Z
2011-06-08

http://hdl.handle.net/10329/993

ΤΑ ΝΕΑ





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)