1+1 =3 για το υπουργείο Παιδείας

 
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Άρθρο (EL)

2011 (EL)

1+1 =3 για το υπουργείο Παιδείας

ΜΑΝΩΛΗ ΓΙΟΥΛΗ

Η ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Μισθοί καθηγητών και απολύσεις διοικητικών τα επόμενα «θύματα» ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ των πανεπιστημιακών και τις θέσεις διοικητικού προσωπικού στα ΑΕΙ λοξοκοιτάζει ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος και του μπαίνουν κακές ιδέες. Σε συνέντευξή του στην ΕΤ3 επικαλέστηκε τα παραδείγματα του Μπέρκλεϊ και του Στάνφορντ, τα οποία για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση προχώρησαν σε απολύσεις υπαλλήλων και έκοψαν από ένα μισθό των καθηγητών τους. «Δεν λέω να το κάνουμε κι εμείς», εξήγησε, δίνοντας κι άλλες ιδέες, όπως n συγχώνευση Τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών. «Ενα τμήμα έχει 50 μαθήματα προαιρετικά και άλλο 90. Υπάρχει τμήμα στο ΑΠΘ που έχει 224 προαιρετικά μαθήματα. Αυτό δεν είναι μόνο θέμα κόστους, έχει και άλλες παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται πολύ περισσότερα μαθήματα για να πάρει πτυχίο ο φοιτητής. Εχουμε παράδειγμα γνωστικού αντικειμένου ηου στη χώρα μας χρειάζεται κανείς για να πάρει πτυχίο 70 μαθήματα και στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού χρειάζεται 35 μαθήματα». Ο κ. Πανάρετος κάνει ήδη τις ιδέες του πράξη κόβοντας θέσεις συμβασιούχων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, τα οποία έχουν ήδη γονατίσει από τις άγριες περικοπές στους προϋπολογισμούς τους και συζητούν για λουκέτα. Για «μεθόδευση προδήλως αντισυνταγματική» κατήγγειλαν οι συμβασιούχοι των ΑΕΙ το υπουργείο Παιδείας: «Η έλλειψη συμβασιούχων διδασκόντων στα πανεπιστήμια συνεπάγεται την εξαφάνιση μαθημάτων από τα προγράμματα σπουδών, ενώ στα ΤΕΙ πλήττεται ο πυρήνας της παρεχόμενης εκπαίδευσης που είναι τα εργαστήρια. Η φυσιογνωμία των πτυχίων στρεβλώνεται», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους και ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις. Ιι! (Ο -α < Bfi AMS f Ο ΕΒΑΛΑΝ ΛΑΘΟΣ ΘΕΜΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ για το υπουργείο Παιδεία^ Η; ταλαιπωρία των φετινών υποψηφίων των Πανελι λαδικών Εξετάσεων δεν έχει τέλος. Ακόμη και στις επαναληπτικές των Μαθηματικών των εσπερινών Λυκείων κατάφερε n Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων να δώσει λάθος θέμα, όπως κατήγγειλε χθες με οργίλη ανακοίνωσή της n Μαθηματική Εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι με ευθύνη της ίδιας Επιτροπής οι μαθητές των εσπερινών της Βοιωτίας εξετάστηκαν i ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΝΟΛΗ gmanoli@e-typos.com J σε λάθος θέμα στη Νεοελληνική Γλώσσα του κανονικού εξεταστικού προγράμματος, γεγονός που είχε αποκρύψει ο αρμόδιος για ας Πανελλαδικές υφυπουργός Γιάννης Πανάρετος και αποκάλυψε ο «ΕΤ.». Τη... θετική πλευρά της αλυσίδας εκτρόπων που σημάδεψαν τις φετινές Πανελλαδικές αποπειράθηκε να «φωτίσει» με δηλώσεις του στον «ΕΤ.» ο κ. Πανάρετος, ο οποίος μάλιστα προχώρησε και σε προγνωστικά για πτώση των βάσεων σπάζοντας το πρωτόκολλο που έχουν τηρήσει απαρέγκλιτα οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας. «Πέρυσι, κάποιος με 19 μπορεί να μπήκε σε κάποια σχολή και άλλος με 18 να μην μπήκε, ενώ φέτος θα συμβεί αυτό με 16 Kat 15»... Τα «καλά νέα» για τον κ. Πανά- Η ΝΕΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΕ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Μισθοί καθηγητών και απολύσεις διοικητικών τα επόμενα «θύματα» ΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ των πανεπιστημιακών και τις θέσεις διοικητικού προσωπικού στα ΑΕΙ λοξοκοιτάζει ο υφυπουργός Παιδείας Γιάννης Πανάρετος και του μπαίνουν κακές ιδέες. Σε συνέντευξή του στην ΕΤ3 επικαλέστηκε τα παραδείγματα του Μπέρκλεϊ και του Στάνφορντ, τα οποία για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση προχώρησαν σε απολύσεις υπαλλήλων και έκοψαν από ένα μισθό των καθηγητών τους. «Δεν λέω να το κάνουμε κι εμείς», εξήγησε, δίνοντας κι άλλες ιδέες, όπως n συγχώνευση Τμημάτων και προγραμμάτων σπουδών. «Ενα τμήμα έχει 50 μαθήματα προαιρετικά και άλλο 90. Υπάρχει τμήμα στο ΑΠΘ που έχει 224 προαιρετικά μαθήματα. Αυτό δεν είναι μόνο θέμα κόστους, έχει και άλλες παρενέργειες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Απαιτούνται πολύ περισσότερα μαθήματα για να πάρει πτυχίο ο φοιτητής. Εχουμε παράδειγμα γνωστικού αντικειμένου ηου στη χώρα μας χρειάζεται κανείς για να πάρει πτυχίο 70 μαθήματα και στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού χρειάζεται 35 μαθήματα». Ο κ. Πανάρετος κάνει ήδη τις ιδέες του πράξη κόβοντας θέσεις συμβασιούχων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, τα οποία έχουν ήδη γονατίσει από τις άγριες περικοπές στους προϋπολογισμούς τους και συζητούν για λουκέτα. Για «μεθόδευση προδήλως αντισυνταγματική» κατήγγειλαν οι συμβασιούχοι των ΑΕΙ το υπουργείο Παιδείας: «Η έλλειψη συμβασιούχων διδασκόντων στα πανεπιστήμια συνεπάγεται την εξαφάνιση μαθημάτων από τα προγράμματα σπουδών, ενώ στα ΤΕΙ πλήττεται ο πυρήνας της παρεχόμενης εκπαίδευσης που είναι τα εργαστήρια. Η φυσιογνωμία των πτυχίων στρεβλώνεται», αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους και ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις. ρετο είναι ότι κατά την εκτίμησή του «φέτος θα έχουμε μεγαλύτερη κατανομή της βαθμολογίας, ώστε να μην έχουμε υπερ-συγκέντρωση αριστούχων όπου n επιτυχία να εξαρτάται από ένα μόριο που μπορεί να είναι μια έκφραση στο γραπτό ή μια διαφορεπκή αξιολόγηση από καθηγητή. Επομένως, νομίζω ότι θα έχουμε έναν πολύ καλύτερο τρόπο διαχωρισμού των υποψηφίων και εισαγωγή αυτών με την καλύτερη απόδοση στις σχολές μεγάλης ζήτησης αλλά και των υπολοίπων υποψηφίων στις άλλες σχολές». Απαλοιφή της ερώτησης Λέξη δεν του ξέφυγε για το λάθος θέμα στις επαναληπτικές των Μαθηματικών, το οποίο «κρέμεται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας σαν να μην τρέχει τίποτα», όπως δήλωσε ο αναπληρωτής πρόεδρος της επιτροπής διαγωνισμών της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρεί ας, Γιάννης Τυρλής. Σύμφωνα με την καταγγελία της EME, «είναι λανθασμένο το ερώτημα Β5 των Μαθηματικών Γε- 0 Γ. Πανάρετος προέβλεψε μεγάλη πτώση των βάσεων και δικαιότερη κατανομή υποψπφίων σε . σχέση με πέρυσι . ^si— νικής Παιδείας» που εξετάστηκαν το περασμένο Σάββατο. Η EME προτείνει απαλοιφή της ερώτησης και ανακατανομή των 5 μονάδων της στα υπόλοιπα ερωτήματα.· για το υπουργείο Παιδεία^

ΑΡΘΡΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ


2011-06-08T07:30:19Z
2011-06-08


ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.