Ο ουδός (threshold) επιστήμης και αισθητικής. Το παράδειγμα της μουσικής
(EL)
Ο ουδός (threshold) επιστήμης και αισθητικής. Το παράδειγμα της μουσικής
(EN)
Περιστέρης, Φίλιππος
Στο πρώτο μέρος της διδακτορικής διατριβής “Οι τέχνες και οι συ-ζεύξεις τους στον 20ό αιώνα” η οποία υποστηρίχθηκε με επιτυχίαστις 21 Μαρτίου 2017 στο Ε.Μ.Π. (ΣΕΜΦΕ), αναπτύχθηκαν θέσειςστηριγμένες στα καθαρά μαθηματικά, τη φυσική και τη βιολογία με πα-ράδειγμα αιχμής τη μουσική θεωρία προκειμένου να φανεί η δυνατότηταελέγχου που μας παρέχει η επιστήμη στον εντοπισμό ενός μικρού χάρτηπαραμέτρων πριν εισέλθει κανείς στο αισθητικό πεδίο. Η ύπαρξη μιας δι-αχωριστικής γραμμής μεταξύ του επιστημονικού ελέγχου και αισθητικήςπροσέγγισης μετατοπίστηκε αρκετές φορές στην ιστορία ενώ τα τελευ-ταία χρόνια αμφισβητείται ακόμη και η ίδια της η ύπαρξη. Η παρούσα ερ-γασία αποτελεί μια επιτομή αυτής της έρευνας εμπλουτισμένη με ακόμαπερισσότερα στοιχεία.
(EL)
Στο πρώτο μέρος της διδακτορικής διατριβής “Οι τέχνες και οι συ-ζεύξεις τους στον 20ό αιώνα” η οποία υποστηρίχθηκε με επιτυχίαστις 21 Μαρτίου 2017 στο Ε.Μ.Π. (ΣΕΜΦΕ), αναπτύχθηκαν θέσειςστηριγμένες στα καθαρά μαθηματικά, τη φυσική και τη βιολογία με πα-ράδειγμα αιχμής τη μουσική θεωρία προκειμένου να φανεί η δυνατότηταελέγχου που μας παρέχει η επιστήμη στον εντοπισμό ενός μικρού χάρτηπαραμέτρων πριν εισέλθει κανείς στο αισθητικό πεδίο. Η ύπαρξη μιας δι-αχωριστικής γραμμής μεταξύ του επιστημονικού ελέγχου και αισθητικήςπροσέγγισης μετατοπίστηκε αρκετές φορές στην ιστορία ενώ τα τελευ-ταία χρόνια αμφισβητείται ακόμη και η ίδια της η ύπαρξη. Η παρούσα ερ-γασία αποτελεί μια επιτομή αυτής της έρευνας εμπλουτισμένη με ακόμαπερισσότερα στοιχεία.
(EN)