Αναιρώντας τη Μαθητική Διαρροή: Μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση του πληθυσμού των ενήλικων εκπαιδευόμενων στους νομούς της Περιφέρειας Κρήτης
(EL)
Reversing Early School Leaving: An Empirical Comparative Analysis of the Adult Trainee Population in the Prefectures of the Region of Crete
(EN)
Μπιτσάκος, Νικόλαος
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συγκριτική ανάλυση του φαινομένου της Μαθητικής Διαρροής μεταξύ των Νομών της Περιφέρειας Κρήτης. Αποτελεί μία εμπειρική συγκριτική ανάλυση ανάμεσα σε ενήλικους εκπαιδευόμενους, οι οποίοι ως ανήλικοι είχαν εγκαταλείψει πρόωρα την εκπαίδευση και πλέον φοιτούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Συγκεκριμένα εξετάζονται τα αίτια της Μαθητικής Διαρροής κατά τη διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, καθώς και συγκρίνονται οι πληθυσμοί των εκπαιδευόμενων στις δομές εκπαίδευσης ενηλίκων των Νομών της περιφέρειας. Το μοντέλο της έρευνας επιβεβαιώθηκε κατά την Επιβεβαιωτική Παραγοντική Ανάλυση με την προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των αιτιών της Μαθητικής Διαρροής σε οικονομικούς, κοινωνικούς, ατομικούς και εκπαιδευτικούς παράγοντες. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι όσον αφορά τα αίτια της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου παρουσιάζονται διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους Νομούς της ίδιας Περιφέρειας. Επιπλέον, όσον αφορά τη σύγκριση των πληθυσμών των εκπαιδευόμενων των δομών εκπαίδευσης δεύτερης ευκαιρίας των Νομών η μελέτη καταλήγει ότι ο πληθυσμός των ενήλικων εκπαιδευόμενων που επιστρέφουν στην εκπαίδευση αποτελούν μία ετερογενή πληθυσμιακή ομάδα, καθώς εμφανίζονται στατιστικά σημαντικές διαφορές κυρίως όσον αφορά το φύλο, τη χώρα προέλευσης και την εργασιακή κατάσταση μετά την εγκατάλειψη του σχολείου.
(EL)
The purpose of this paper is the comparative analysis of the phenomenon of Early School Leaving between the prefectures of the Region of Crete. It is an empirical comparative analysis of adult learners who, as minors, had left education early and are now studying in Second Chance Schools. In particular, the causes of the Early School Leaving during compulsory education are examined, as well as the populations of the adult education structures in the prefectures of the region. The research model was confirmed during the Confirmatory Factor Analysis with the proposed categorization of the causes of Early School Leaving into economic, social, individual and educational factors. The results of the research showed that, as regards the causes of Early School Leaving, differences exist between the prefectures of the same region. In addition, as regards comparing the populations of the second-chance structures in the prefectures, the study concludes that the population of adult learners returning to education is a heterogeneous population group, with statistically significant differences mainly in terms of sex, country of origin and the employment situation following school leaving.
(EN)