Προς μια Στρατηγική Προοπτική στην Ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Ανοικτών Πανεπιστημίων
(EL)
Towards a Strategy Perspective on the Educational Staff Development in Open Universities
(EN)
Λιοναράκης, Αντώνης
Παπαδημητρίου, Σοφία
Ο ρόλος του διδάσκοντα στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι πολύπλοκος, διαφορετικός από αυτόν του διδάσκοντα σ’ ένα συμβατικό σύστημα εκπαίδευσης και απαιτεί ένα μοναδικό σύνολο επαγγελματικών ικανοτήτων. Σε αυτό το άρθρο παρουσιάζονται η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προσωπικού ως ένας σημαντικός παράγοντας μεταβολών ενός τριτοβάθμιου ιδρύματος καθώς και η αναγκαιότητα και οι απαιτήσεις μιας Στρατηγικής προοπτικής στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ανοικτών Πανεπιστημίων. Παρουσιάζεται ως μελέτη περίπτωσης, ο σχεδιασμός της ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προσωπικού του Open University από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του και την παραδοσιακή διαχείριση έως την εφαρμογή της ‘Στρατηγικής ανθρώπινου δυναμικού’. Το άρθρο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση δυο πιλοτικών προγραμμάτων υποστήριξης διδασκόντων, το SOLACE project και το SOS forum ως καλές πρακτικές επαγγελματικής ανάπτυξης του εκπαιδευτικού προσωπικού με την αξιοποίηση συνεργατικών διαδικτυακών περιβαλλόντων.
(EL)
Courses and programs being delivered at a distance require a unique set of professional competencies. Tutors in distance learning have a complicated and different role than them in a conventional educational system. Τhis paper primarily aims to present staff development as a main change factor in open universities and secondarily the necessity and requirements of a strategy perspective on the educational staff development in Open Universities. We present the staff development design in The Open University of Great Britain as a case study from its early beginning until Strategy of human resources. Additionally, we present two pilot projects SOLACE project and SOS forum as best practices of educational staff development using collaborative online environments.
(EN)