The supervising and writing of master dissertations as mediation practices. The case of the French Teachers Post-graduate Program of the Hellenic Open University
Οι διαδικασίες εκπόνησης και επίβλεψης Διπλωματικών Εργασιών ως πρακτικές διαμεσολάβησης. Η περίπτωση του Προγράμματος Ειδίκευσης Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας του ΕΑΠ
(EL)
The supervising and writing of master dissertations as mediation practices. The case of the French Teachers Post-graduate Program of the Hellenic Open University
(EN)
Παπαϊωάννου, Ηλίας-Βασίλειος
Βήχου, Μαρίνα
Τσιώλη, Σοφία
Στα πλαίσια του Προγράμματος Ειδίκευσης Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας του ΕΑΠ, έχει εκπονηθεί ένας μεγάλος αριθμός διπλωματικών εργασιών, για την επίβλεψη των οποίων κινητοποιήθηκε ένας αντίστοιχος αριθμός μελών ΣΕΠ. Η ετερογένεια των ποιοτικών χαρακτηριστικών των ΔΕ φαίνεται ότι συνδέεται τόσο με τις στρατηγικές εκπόνησης των φοιτητών όσο και με τις τακτικές καθοδήγησης των επιβλεπόντων. Στόχος της ανακοίνωσης είναι η διερεύνηση των πρακτικών επίβλεψης και εκπόνησης κατά τη διαδικασία συγγραφής μιας ΔΕ, μέσα από το πρίσμα της συνεργατικής επίβλεψης. Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων και ημιδομημένων συνεντεύξεων έχει ως σκοπό την καταγραφή της εμπειρίας των αποφοίτων, φοιτητών και επιβλεπόντων, εστιάζοντας στα σημεία εκείνα της επίβλεψης και της εκπόνησης που παρουσιάζουν τις εντονότερες αποκλίσεις από τη διαμεσολαβητική και εξελικτική καθοδήγηση (Feuerstein, Vygotsky, Bruner).
(EL)
Following the French Language Teachers Post-graduate Program of the Hellenic Open University a considerable number of dissertations has been completed thus involving an equivalent number of supervisors. The dissimilarities of the completed dissertations seem to depend on the students' abilities and the tactics of the supervisors. This announcement aims at investigating into the established practices and process followed by both, supervisors and students, during the writing of the dissertation. The investigation was based on questionnaires and interviews addressed to students, graduates and supervisors. The results of this research are focused on the points that have received the strongest criticism by both, supervisors and students. These points divert from the mediation and evolutionary guidance during the dissertation writing (Feuerstein, Vygotsky, Bruner).
(EN)