Σύγκριση του λεξιλογίου ιστοριογραφικών κειμένων της κλασικής αρχαιότητας και της μεσοβυζαντινής περιόδου μέσω του σώματος κειμένων THESAURUS LINGUAE GRAECAE

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



Σύγκριση του λεξιλογίου ιστοριογραφικών κειμένων της κλασικής αρχαιότητας και της μεσοβυζαντινής περιόδου μέσω του σώματος κειμένων THESAURUS LINGUAE GRAECAE

Δεμερτζής Παύλος (EL)
Demertzis Pavlos (EN)

Η έρευνα αυτή αφορά τον εντοπισμό χαρακτηριστικών λεξιλογικών διαφορών ανάμεσα σε τέσσερα ιστοριογραφικά κείμενα, δύο της κλασικής αρχαιότητας (Θουκυδίδου Ιστορία, Ξενοφώντος Ελληνικά) και δύο της μεσοβυζαντινής περιόδου (Μιχαήλ Ατταλειάτη Ιστορία, Άννας Κομνηνής Αλεξιάς) με χρήση εργαλείων του σώματος κειμένων Thesaurus Linguae Graecae (TLG) και ειδικά της ανοικτής έκδοσης του Abridged TLG. Κατά την πορεία της, εξετάζονται στοιχεία για τα πλέον υπερεκπροσωπημένα λήμματα των τεσσάρων κειμένων και ταυτόχρονα μελετώνται διαφορές και ομοιότητες σχετικές με τις συνάψεις (collocations) των τεσσάρων κειμένων. Απώτερος στόχος της εργασίας είναι να εντοπίσει χαρακτηριστικές πραγματολογικές και λεξιλογικές πληροφορίες που διακρίνουν τα μεσοβυζαντινά κείμενα από τα κλασικά αντίστοιχά τους και θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για τη διδασκαλία μεσοβυζαντινών ιστοριογραφικών κειμένων στην ελληνική μέση εκπαίδευση. (EL)
This research concerns the identification of characteristic lexical differences between four historiographical texts, two of classical antiquity (Thucydides Historiae, Xenophon Hellenica) and two of the middle byzantine period (Michael Attaleiates Historia, Anna Comnena Alexias) by using tools of the linguistic corpus Thesaurus Linguae Graecae (TLG) and especially of its open access version, Abridged TLG. In the course of the research, data on the most over – represented lemmata of the four texts are examined, while differences and similarities regarding collocations of the four texts are also studied. The ultimate goal of this study is to identify characteristic pragmatic and lexical information that distinguishes the middle byzantine texts from their classical counterparts and it could be utilized in the teaching of middle byzantine historiographical texts in Greek secondary education (EN)

born_digital_postgraduate_thesis
Διπλωματική Εργασία (EL)
Postgraduate Thesis (EN)

Γλώσσα – Λογοτεχνία (EL)
Language – Literature (EN)


Greek

2022

https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2974552
uoadl:2974552





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)