''Πολιτική φιλοσοφία και ελληνική ταυτότητα στο έργο του Κ. Τσάτσου. Η σημασία του μεσαιωνικού ελληνισμού"

This item is provided by the institution :
/aggregator-openarchives/portal/institutions/uoa   

Repository :
Pergamos Digital Library   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files if the item*



''Πολιτική φιλοσοφία και ελληνική ταυτότητα στο έργο του Κ. Τσάτσου. Η σημασία του μεσαιωνικού ελληνισμού"

Τσορμπάρη Χριστίνα (EL)
Tsormpari Xristina (EN)

Ο Κ. Τσάτσος πέρα από σημαντικός διανοητής, είχε επίδραση, ευρύτερα στην πολιτισμική και πολιτική ζωή της χώρας. Η έως τώρα έρευνα δεν έχει καλύψει όλο το εύρος του έργου του και της προσφοράς του, εστιάζοντας κυρίως στην π ο λ ι τ ι κ ή του φιλοσοφία ως προϋπόθεση της πολιτικής του δράσης. Άλλες πτυχές του έργου του, όπως η α ι σ θ η τ ι κ ή του, παρότι είναι κομβικές για την ορθή κατανόηση του έργου του, δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς. Η αισθητική του Τσάτσου είναι όρος της ε λ λ η ν ι κ ό τ η τ α ς, η οποία αποτελούσε μέριμνα του Τσάτσου. Όσον αφορά το πρώτο μέρος της διατριβής, δηλαδή την πολιτική φιλοσοφία του, είναι η πλέον προβεβλημένη, λόγω της κύριας ενασχόλησης του με την φιλοσοφία του Δικαίου, της οποίας την έδρα κατείχε στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Οι πνευματικοί του ορίζοντες όμως ήταν πολύ ευρύτεροι περιλαμβάνοντας και θέματα νεοελληνικής ταυτότητας με επίκεντρο τον όρο της ελληνικότητας, και πως θα ήθελε να τη δει εκφρασμένη στην ελληνική ποίηση. Η αγάπη του για την ποίηση έδωσε την αφορμή για έναν διάλογο πολύ υψηλού επιπέδου με τον Σεφέρη, στον οποίο ενεπλάκη και ο Ελύτης. Ο όρος της ελληνικότητας που συζητήθηκε και στον περίφημο διάλογο, ταυτίστηκε με τη λεγόμενη γενιά του ’30, στην οποία ανήκει και ο Τσάτσος. Μάλιστα υπάρχει η αίσθηση ότι είναι δική της επινόηση. Αυτό δεν είναι σωστό, ως όρος υπήρχε, αλλά το περιεχόμενο που του δόθηκε από την εν λόγω γενιά, δεν έχει ξεπεραστεί έως σήμερα. (EL)
SUMMARY K. Tsatsos, in addition to being an important thinker, had an effect more broadly in the cultural and political life of the country. The research so far has not covered the full range of his work and offer, focusing mainly on his political philosophy as a precondition of his political action. Other aspects of his work, such as his aesthetics, although are key for the correct understanding of his work, have not been sufficiently studied. The aesthetics of Tsatsos is a term of of Greekness, which was care of Tsatsos. Regarding the first part of the dissertation, ie his political philosophy, is the most projected, due to his main involvement with the philosophy of Law, of whose seat he held at the University of Athens. His spiritual horizons, however, were much broader, including issues of modern Greek identity with a focusing on the term of Greekness, and how he would like to see her expressed in Greek poetry. His love for poetry gave rise to a dialogue very high level with Seferis, in which Elytis was also involved. The term of Greekness that was also discussed in the famous dialogue, identified with the so-called generation of the ’30s, to which Tsatsos also belongs. In fact, there is a feeling that it is her own invention. This is not correct, as the term existed, but the content given to him by that generation, has not been surpassed to date. (EN)

born_digital_thesis
Διδακτορική Διατριβή (EL)
Doctoral Dissertation (EN)

Φιλοσοφία- Ψυχολογία (EL)
Philosophy - Psychology (EN)


Greek

2022

uoadl:2974847
https://pergamos.lib.uoa.gr/uoa/dl/object/uoadl:2974847





*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)