Στην παρούσα εργασία εξετάζεται η μονοπωλιακή αγορά δύο περιόδων ενός αποθηκεύσιμου αγαθού. Ο μονοπωλητής προβαίνει σε μη γραμμική τιμολόγηση και στην αρχή της πρώτης περιόδου ανακοινώνει και δεσμεύεται για τους συνδυασμούς τιμής-προσφερόμενης ποσότητας κάθε περιόδου (πλήρης δέσμευση). Ο καταναλωτής αποφασίζει για το επίπεδο αποθήκευσης που μεγιστοποιεί το πλεόνασμα του. Αντίθετα σκοπός του μονοπωλητή είναι να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του. Αρχικά γίνεται αναφορά στα αποτελέσματα του στατικού μονοπωλίου και εξετάζεται το κίνητρο του καταναλωτή για αποθήκευση. Στη συνέχεια διερευνάται η ισορροπία υπό πλήρη δέσμευση και υπό περιορισμένη δέσμευση, με το κόστος αποθήκευσης του καταναλωτή να παίζει καθοριστικό ρόλο στην πρώτη περίπτωση. Τελικά συγκρίνονται τα αποτελέσματα των δύο αυτών ισορροπιών ως προς τα κέρδη του μονοπωλητή. Διαπιστώνεται πως όταν το κόστος αποθήκευσης είναι μικρότερο μιας κρίσιμης τιμής, ο μονοπωλητής με δυνατότητα πλήρους δέσμευσης «μιμείται» το μονοπωλητή υπό περιορισμένη δέσμευση.
(EL)
Μονοπώλιο
(EL)
Περιορισμένη δέσμευση
Greek
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Σχολή Οικονομικών και Διοικητικών Επιστημών. Τμήμα Οικονομικών Επιστημών
(EL)
*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)
Μη γραμμική τιμολόγηση σε μονοπωλιακή αγορά αποθηκεύσιμων αγαθών
Μη γραμμική τιμολόγηση σε μονοπωλιακή αγορά αποθηκεύσιμων αγαθών
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.