δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών Νομού Φλώρινας
Μαρνέρη, Ευγενία
Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τις μετακινήσεις που εμφανίζουν οι κάτοικοι στην παραμεθόρια περιοχή της ευρύτερης Π.Ε. Φλώρινας στην Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. Το πεδίο έρευνας αφορά ειδικότερα τα Δημοτικά διαμερίσματα Φλώρινας και Αμύνταιου και εστιάζει στην ανάλυση και σύγκριση της τάσης που εμφανίζουν οι καταναλωτές προς συγκεκριμένες υπηρεσίες και προϊόντα από την Π.Γ.Δ.Μ..
Ειδικότερα η παρούσα εργασία, διερευνά και του πιθανούς λογούς που επηρεάζουν τους δείκτες διασυνοριακών μετακινήσεων μεταξύ Ελλάδος και Π.Γ.Δ.Μ. Προσδιορίζεται η υφιστάμενη κατάσταση στον κλάδο του λιανικού εμπορικού και διερευνώνται οι αδυναμίες που αποτελούν τις αιτίες μετακινήσεις του καταναλωτικού προς οικονομικότερες αγορές όμορων κρατών .
Μέσα από την έρευνα μας γίνεται προσπάθεια να κατανοήσουμε την καταναλωτική συμπεριφορά και πως επηρεάζεται από προσωπικά και ψυχολογικά χαρακτηριστικά, που ποικίλλουν καθώς προσεγγίζουμε τον κάθε καταναλωτή ξεχωριστά και καθώς αλλάζουμε χώρα. Οι σημαντικότερες μεταβλητές που επηρεάζουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων των καταναλωτών είναι οι ανάγκες και οι στάσεις, η μνήμη και η πρόσληψη. Η συμπεριφορά ή η στάση θεωρείται είτε ένα αρνητικό είτε ένα θετικό συναίσθημα απέναντι σε ένα αντικείμενο που προδιαθέτει το άτομο να συμπεριφερθεί ανάλογα, απέναντι σε αυτό. Κάθε συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα της αξιολόγησης, που έχει κάνει ο καταναλωτής απέναντι στην προσφορά ενός προϊόντος, το οποίο πρόκειται να του ικανοποιήσει μια συγκεκριμένη ανάγκη.
Στην πορεία της έρευνας εντοπίζουμε αρκετά μοντέλα συμπεριφοράς, τα οποία βοηθούν στο να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές προσπαθούν να αξιολογήσουν τα προϊόντα μιας ολοένα αυξανόμενα ανταγωνιστικής αγοράς, τα οποία όμως, τελικά, ασκούν την ίδια επίδραση στους εμπόρους. Τα μοντέλα εξηγούν ότι οι έμποροι πρέπει να διαθέτουν πληροφορίες – για τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές κρίνουν τη ποιότητα των εμπορευμάτων ή των υπηρεσιών τους σε σχέση με τα σημαντικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ανταγωνιστικών τους προϊόντων στην γείτονα χώρα όπως και τα κριτήρια λήψης απόφασης .
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε είναι αντλώντας βασικές πτυχές από προγενέστερες δευτερογενής έρευνες και βάση ερωτηματολόγιου από τις περιοχές ενδιαφέροντος και καθορίστηκαν τρεις διαφορετικές ομάδες – στόχοι.
- Νοικοκυριά Αμύνταιο – Φλώρινα
- Επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου Αμυνταίου – Φλώρινας
- Πολίτες της Π.Δ.Γ.Μ.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.