δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Social media marketing σε ξενοδοχειακές μονάδες
Κάγιας, Κωνσταντίνος
Οι τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της πληροφορικής, όπως ενδεικτικά η μεταπήδηση από το Web 1.0 στο Web 2.0 και η δημιουργία εφαρμογών για smartphones, ευνόησαν τη δημιουργία νέων τεχνολογιών δικτύωσης και επικοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, η εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οφείλεται εν πολλοίς στη δυνατότητα που προσφέρει το Web 2.0 για αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ του ιδιοκτήτη και του επισκέπτη μιας σελίδας σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Επιπλέον, η ραγδαία εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης οφείλεται και στο αυξημένο ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης συγκεντρώνουν πολλά πλεονεκτήματα και τους προσφέρουν πολλές δυνατότητες, όσον αφορά στην επικοινωνία με άλλους ανθρώπους και επιχειρήσεις αλλά και όσον αφορά σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες. Χαρακτηριστικά, λέξεις όπως influencer και hashtag έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούνται ευρέως τα τελευταία χρόνια.
Παράλληλα, η εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έπαιξε καταλυτικό ρόλο στην ανάπτυξη της επιστήμης του marketing και δη του digital marketing. Το marketing μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρει στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσελκύσουν πελάτες από ένα πολύ ευρύ κοινό, με ιδιαίτερα απλό και άμεσο τρόπο, με μικρότερο κόστος σε σχέση με αυτό που έχουν άλλα εργαλεία του digital marketing και παράλληλα τους δίνει τη δυνατότητα και τα εργαλεία να χτίσουν σχέσεις με τους καταναλωτές προάγοντας την ικανοποίηση αλλά κυρίως καλλιεργώντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.
Τέλος, το marketing μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπει στις επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα σε αυτές που δραστηριοποιούνται στον ξενοδοχειακό κλάδο, να έχουν καλύτερο έλεγχο σε ό,τι αφορά στην απόδοσή τους, καθώς προσφέρονται ισχυρές δυνατότητες συλλογής δεδομένων από τους επισκέπτες των σελίδων τους και ακολούθως προσφέρονται αποτελεσματικά εργαλεία για την μέτρηση της απόδοσης του marketing.
Στα πλαίσια της παρούσης ερευνήσαμε τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από 20 γνωστά ξενοδοχεία της Ελλάδας για το διάστημα Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2019,και βρήκαμε ότι τα ξενοδοχεία με το πιο περιορισμένο αγοραστικό κοινό (πολυτελείας και boutique) χρησιμοποιούν πιο έντονα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για την προβολή τους, ενώ στοχεύουν στην προσέλκυση φανατικών οπαδών – πιστών καταναλωτών. Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως όλα τα ξενοδοχεία τα οποία συμπεριελήφθησαν στην έρευνα δημοσίευσαν αποκλειστικά εμπλουτισμένο περιεχόμενο, το οποίο καταδεικνύει πως αναγνωρίζουν ότι αυτό είναι πιο αποτελεσματικό στην προσέλκυση επισκεπτών και στην μετατροπή τους σε πελάτες και ακολούθως σε πιστούς πελάτες.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.