δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
Εκπαιδευτικά λογισμικά για την διδασκαλία των μαθηματικών
Ιντζιεζλή, Μαγδαληνή
Κωνσταντινίδου, Μαρία-Θεοδώρα
Η εργασία έχει ως αντικείμενο να χαρακτηρίσει την επάρκεια και το επίπεδο γνώσεων των εν ενεργεία Μαθηματικών στη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευση, ως προς την διαχείριση και χρήση λογισμικών και τεχνολογικών εργαλείων των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.), με βάση το εννοιολογικό πλαίσιο της Τεχνολογικής Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (Τ.Π.Γ.Π.-TPACK). Το πλαίσιο της Τ.Π.Γ.Π. δημιουργήθηκε το 2006 από τους Mishra και Koehler, οι οποίοι εστίασαν σε συγκεκριμένες περιοχές γνώσης και σε συνιστώσες αυτών που απαρτίζουν την Τ.Π.Γ.Π. και πρόκειται για μια νέα προσέγγιση, που χρησιμοποιείται ευρέως και αφορά τη χρήση νέων τεχνολογιών στη διδακτική. Η παρούσα εμπειρική εργασία, είχε ως σκοπό να διερευνήσει τη δυνατότητα εισαγωγής κι αξιοποίησης των Τ.Π.Ε. και κατ’ επέκταση των συνιστωσών της Τ.Π.Γ.Π. στην διδασκαλία των μαθηματικών σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό, κατασκευάστηκε ερωτηματολόγιο του οποίου τα ερωτήματα βοήθησαν στον σχηματισμό άποψης περί του εύρους γνώσεων των εκπαιδευτικών με βάση την Τ.Π.Γ.Π., αλλά και στο σχηματισμό εικόνας όσον αφορά στη θέληση για περεταίρω επιμόρφωση των καθηγητών και την αξιοποίηση των εργαλείων αυτών κατά την διδασκαλία των μαθηματικών, στην σύγχρονη εποχή που διανύουμε. Για την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκε το στατιστικό πακέτο SPSS – έκδοση IBM 24, μέσω του οποίου πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση (πίνακες συχνοτήτων, μέσοι όροι, τυπικές αποκλίσεις, t-test, One-way ANOVA) και υπήρξε έλεγχος της συνάφειας των δημογραφικών στοιχείων με καθεμία από τις συνιστώσες που απαρτίζουν την Τ.Π.Γ.Π.. Παρατηρώντας τα αποτελέσματα της έρευνας μας διαπιστώνουμε ότι οι καθηγητές των μαθηματικών, ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τον τίτλο σπουδών, τα χρόνια υπηρεσία και το επίπεδο επιμόρφωσης τους πάνω στις Τ.Π.Ε., είναι αρκετά εξοικειωμένοι με τη χρήση των νέων τεχνολογιών ως εργαλεία διδασκαλίας των μαθηματικών. Σε σχέση με το φύλο παρατηρείται ότι οι γυναίκες μαθηματικοί έχουν μεγαλύτερη επάρκεια γνώσεων χρήσης των Τ.Π.Ε.. Η θέληση και η όρεξη μειώνεται με τα χρόνια υπηρεσίας καθώς και με την αύξηση της ηλικία αλλά και του τίτλου σπουδών. Τέλος, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι καθηγητές επιμόρφωσης Α’ και Β’ πολλές φορές υστερούσαν από άποψη ευλυγισίας, προσαρμοστικότητας και γνώσεων πάνω σε απλά εργαλεία τύπου MS-Office. Από τα παραπάνω, προκύπτει εμφανής η δυνατότητα εφαρμογής του εννοιολογικού πλαισίου της Τ.Π.Γ.Π. στη διδακτική, καθιστώντας έτσι την τεχνολογία σημαντικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας.
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των αντίστοιχων Φορέων περιεχομένου.
Βοηθείστε μας να κάνουμε καλύτερο το OpenArchives.gr.